Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skärm flimrar och stängs av

Postat av Waddapyo den 30 September 2013, 13:29
0 kommentarer · 255 träffar
Hej!
För någon vecka sedan började min skärm krångla. När jag startar datorn, även från sleep, och försöker trycka igång skärmen flimrar den i några sekunder för att sedan helt stängas av.
Jag har försökt med två andra skärmar, dock får jag följande meddelande: no VGA/DVI-input detected. Dessa två skärmar flimrar dock inte.
Det roliga är att det går att "spamma" powerknappen på skärmen i några minuter och till sist går den igång. Ungefär som en bil med ett dåligt tändstift. När skärmen väl är startad fungerar den felfritt tills jag stänger av den.
Vill helst inte fortsätta med denna procedur då jag inte vet hur länge det kommer hålla. Vill heller inte ha på datorn och skärmen 24 timmar i dygnet då jag är en fattig studerande och el är dyrt. :)

Det låter alltså som ett grafikkortsrelaterat problem, tycker dock att det låter konstigt eftersom datorn i helhet fungerar felfritt när skärmen är igång, samt det faktum att grafikkortet är ungefär tre månader gammalt.

Har försökt googla på problemet och har hittat trådar om samma problem, dock har de lösts efter byte av skärm.
Någon som har haft liknande problem och kan hjälpa mig?
Tackar och bockar på förhand!

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..