Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med en av hårddiskarna

Postat av jhn elskar gais den 25 September 2013, 22:17
3 kommentarer · 152 träffar
Hej! Köpte en ny dator i måndags, som jag byggde ihop i igår. Jag köpte då en SSD hårddisk ( ATA Samsung SSD 840 SCSI )
och en vanlig hdd( ATA ST2000DM001-1CH1 SCSI ).

Jag hade då tänkt att installera windows och spel på SSD disken, för ökad hastighet, och sedan använda HDD för lagring.

Men nu till saken!
När jag startade datorn för första gången så hade jag bara kopplat i SSD disken med SATA kablar och till nätagget. Detta funkade fint och jag installerade Windows och annat bös på den. Kan tillägga att jag kopplade in denna disken på bus number 0, alltså den första på moderkoret.

Men nu idag när jag kom hem så skulle jag koppla in HDD'n på bus number 1, den andra bus'en. Vilket jag tror är rätt? Men när dator startat så hittar jag inte disken.

När jag går in på START —> DATOR —> Högerklicka på C: (SSD) —> Egenskaper —> Maskinvara, så ser jag att HDD'n finns där och vilken bus den är inkopplad till. Står också "Den här enheten fungerar korrekt". Står också att hårdisken inte är allokerat.

Såhär ser det ut : http://fuskbugg.se/dl/v8QZum/harddisk.jpg

Någon som vet hur jag kan fixa så att jag hittar min sekundära hårddisk?
Föregående tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar