TL;DR - Min dator fastnar i en reboot loop. Jag har testat allt och ingenting fungerar.
För ungefär två veckor sedan dog min dator när jag satt och spelade. Ungefär som när man kapar strömmen. Jag försökte slå på den igen men det enda jag möttes av var en reboot loop. Inga pip från moderkortet eller liknande. Jag väntade några dagar och så tillslut så fick jag igång datorn. Jag startade speedfan och insåg ganska snabbt att temperaturerna inte var som de skulle.
Processorn låg på 92* i idle och steg när jag gjorde någonting. Vid 100 grader dog datorn igen.
Jag insåg ganska snabbt att jag skulle vara tvungen att byta kylning på min processor så jag beställde ett Corsair h60 och monterade ihop det.
Jag fick igång datorn direkt och alla temperaturer såg ut att må jättebra. Jag satt och spelade wow i 5h+ och stängde sedan av datorn. På morgonen när jag skulle starta datorn möttes jag åter igen av en reboot loop.
Jag tänkte att processorn kanske var helt bränd, så jag beställde en ny processor och satte i den. Samma problem igen.
Och här sitter jag. 2000 kronor fattigare och jag har fortfarande en trasig dator.
Vad ska jag göra nu? Vad mer kan jag testa?
*HAR TESTAT DETTA*
Bytt processorfläkt
Bytt Processor
Återställt BIOS
Startat med enbart de nödvändigaste delarna.
Startat utan RAM.
Startat utan processor (obvious, ingenting hände)
Startat utan grafikkort.
Kollar på kondensatorerna på grafikkortet
Bytt kylpasta
Skruvat åt skruvar
Så säg mig, vad mer kan jag testa? Jag får samma resultat hela tiden.
Specs:
Corsair h60 (Bytt upp mig från h50)
Intel core i5-760 2.8ghz (Bytt till en likadan)
Radeon HD-5850
Gigabyte GA-PA65-UD3
Corsair XMS3
Fractal tesla 650w