Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Koppla nätverk för gaming?

Postat av NAWNO den 28 Augusti 2013, 02:22
1 kommentarer · 164 träffar
Tjenare!

Det är såhär att jag har flyttat in på ett interna där de "ENDAST" har wifi och eftersom det är sjukt ostabilt, särskilt när folk tankar, så tänkte jag köpa en "router" eller en "switch" för att kunna få ut det via sladd istället.

Problemet är att vi har ett dagrum här, där det endast finns EN ENDA relativit kort sladd med internet, på rummen är det trådlöst (samma internet), men när man kopplar in sladden kan man få mycket bättre hastigheter, samt stabil ping i CS:GO och liknande :)

Därav undrar jag vad jag ska ha?

Vi kommer vara MINST 5 pers som ska ha ut egna sladdar kopplade till denna nya "grej" som är en router förmodlingen? Och sedan ska vi ha sladdar till alla rum, kanske 25m eller längre till och med, men misnt 25 m.

OBS! Vi ska sitta och spela på nätet med CS:GO, så vi kommer behöva ha olika IP-adresser så klart. Och det är där skillnaden mellan router och switcher kommer eller? Jag vet inte så mycket, därav gör jag denna tråd.

Så om någon gullig kan länka en bra router samt var jag kan köpa bra och billig kabel, vanlig så nätverk ethernet vore det awesome verkligen!

Behöver/behöver till:
*25m kabel
*router/switcher beroende på vilket som fungerar bäst? Med minst 5 tomma portar, då vi är 5 i ett lag så att säga.
*Behöver vara OLIKA ip-adresser så att vi kan spela samtidigt på en och samma server.

Ja det är väl typ det? Länka på :)
Föregående tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..