Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grafikkortets fläkt fungerar ej! Hjälp!

Postat av Dont reach y den 17 Juni 2013, 21:14
7 kommentarer · 837 träffar
Tjenare. Först och främst. Kan ni som kan detta med datorer förklara för mig om jag har rätt eller fel. Min fläkt vid grafikkortet startar i kanske 0,5 sek när jag sätter på datorn men dör direkt. Detta leder väl till slut till överhettning vilket leder till automatisk avstängning. Och detta ska även (enligt google som inte är bästa källan kanske) leda till att jag inte får någon bild genom min HDMI kabel till tvn. Ska sägas att jag inte har haft några problem med att få bild tidigare men det började igår/idag och sedan öppnade jag datorn och såg att fläkten inte rörde på sig. Och jag har inte heller haft några problem med datorn tidigare.

Allt började när jag satt o lirade lite wow idag och fpsen droppade från 65-90 (överallt, när som helst på dygnet) till 11 och 12. ALltså helt ospelbart och mycket konstigt. Det var då jag började undersöka o såg att fläkten inte var igång.

Datorn är bara månader gammal och det är en ASUS (Om det säger något, det säger mig inte mycket mer än att de ska vara absolut dugliga datorer.

Vad ska jag göra? Har ni några steg jag kan göra för o se om jag får igång den osv.
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..