1
Crossfire 7870 och 7850
Postat av ÄLSKAR_FRAGBITE den 2 Juni 2013, 00:46
23 kommentarer · 392 träffar
Hej! Min brorsa åker iväg till Australien för att plugga sista året och han ska lämna sin dator osv här hemma för att han ska hyra ut sin lägenhet, så jag får låna hans 120hz skärm osv, och han har ett 7850 i sin dator så tänkte om jag skulle låna det och köra crossfire, jag borde få ut ganska mycket mer prestanda då, eller har jag fel?
Vad jag förstått är att om jag kör crossfire med två olika GPU's så körs dem som den lägsta, dvs att det blir som att jag kör med två 7850, jag borde få ut mycket mer prestanda då än om jag kör ett 7870, eller har jag fel?
Jag har räknat också med en watt calculator och resultatet blev 550W när jag körde två kort, är detta rimligt? Jag har ett 600W och undrar om jag kanske behöver köpa nytt för att köra crossfire.
Tacksam för svar mvh cpt.madball
Vad jag förstått är att om jag kör crossfire med två olika GPU's så körs dem som den lägsta, dvs att det blir som att jag kör med två 7850, jag borde få ut mycket mer prestanda då än om jag kör ett 7870, eller har jag fel?
Jag har räknat också med en watt calculator och resultatet blev 550W när jag körde två kort, är detta rimligt? Jag har ett 600W och undrar om jag kanske behöver köpa nytt för att köra crossfire.
Tacksam för svar mvh cpt.madball