1
Gaming laptop?
Postat av NAWNO den 13 Maj 2013, 01:28
10 kommentarer · 498 träffar
Hej, behöver hjälp med att köpa en GAMING laptop. Ja, det ska vara en laptop och inte en stationär då jag ska ha den när jag flyttar! Ska vara lätt att ta med hem, på tåget, ha i skolan och allt. Men viktigaste av allt är ju att jag ska kunna spela CS:GO på den!
Kraven är ju följande:
*Klara CS:GO med MINST 150+ fps
*Så stor skärm som möjligt?
*PRIS 0-8000?
*Utgång för HDMI/VGA och helst DVI med.
*Klara win7/8, kan dock installera detta själv.
*Finnas i LAGER.
*Får vara på nätet.
*Får vara på reda.
*Får vara en utgången produkt om man kan köpa den.
Jag vill ha en så billig dator som möjligt som är bärbar helt enkelt, som klara CS:GO med minst 150+ fps. Det är ju det mer eller mindre jag är ute efter, resten jag ska göra är ju bara att surfa, skriva, film, musik och sådan enkelt skit.
Så ge mig lite förslag på datorer!
Som sagt, så BILLIG som möjligt, då detta kommer vara en extradator :)
LÄNKA datorn gärna, så jag vet var jag kan köpa den.
Borde jag köpa en begagnad istället? Eller är det ovärt att köpa en för typ halva priset fast 2 år gammal drygt? Vet ju inte hur fort de går sönder eller står sig mot dagens datorer. Så hittar ni något bra, så skicka det med.
Tackar! =D
*EDIT* Länkar även min nuvarande stationära dator som jag även kommer att ha kvar. Den nya datorn kommer INTE att ersätta denna, då denna fungerar klockrent. Utan jag kommer använda båda datorerna och vill väl inte ha en dator som är extremt mycket sämre? Så säg gärna hur mycket sämre datorn ni länkar är i jämförelse med denna? ^^
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/2196217/2012-08-23
Kraven är ju följande:
*Klara CS:GO med MINST 150+ fps
*Så stor skärm som möjligt?
*PRIS 0-8000?
*Utgång för HDMI/VGA och helst DVI med.
*Klara win7/8, kan dock installera detta själv.
*Finnas i LAGER.
*Får vara på nätet.
*Får vara på reda.
*Får vara en utgången produkt om man kan köpa den.
Jag vill ha en så billig dator som möjligt som är bärbar helt enkelt, som klara CS:GO med minst 150+ fps. Det är ju det mer eller mindre jag är ute efter, resten jag ska göra är ju bara att surfa, skriva, film, musik och sådan enkelt skit.
Så ge mig lite förslag på datorer!
Som sagt, så BILLIG som möjligt, då detta kommer vara en extradator :)
LÄNKA datorn gärna, så jag vet var jag kan köpa den.
Borde jag köpa en begagnad istället? Eller är det ovärt att köpa en för typ halva priset fast 2 år gammal drygt? Vet ju inte hur fort de går sönder eller står sig mot dagens datorer. Så hittar ni något bra, så skicka det med.
Tackar! =D
*EDIT* Länkar även min nuvarande stationära dator som jag även kommer att ha kvar. Den nya datorn kommer INTE att ersätta denna, då denna fungerar klockrent. Utan jag kommer använda båda datorerna och vill väl inte ha en dator som är extremt mycket sämre? Så säg gärna hur mycket sämre datorn ni länkar är i jämförelse med denna? ^^
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/2196217/2012-08-23