Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

MBP 2010+ Apple Cinema display problem

Postat av eppy den 2 Maj 2013, 19:42
0 kommentarer · 178 träffar
Hejsan!

Jag har nyligen införskaffat en Apple Cinema Display 23" med minidisplay port som man kopplar in i datorn.

När jag precis fixat skärmen (som jag fick av en familjemedlen) fungerade inte skärmen alls. Då jag vet att jag har haft problem med denna utgång tidigare så tog jag med den hem i alla fall.

När jag anländer till hemmet så sätter jag min dator på bordet med igenstängt lock och pluggar in skärmkabeln i datorn i ett desperat försök att få den att fungera. Till min stora förvåning så gjorde den det. Jag blir otroligt nöjd och fortsätter mina aktiviteter. När jag ska gå och lägga mig smäller jag igen locket och drar upp det igen för att se om det fortfarande fungerar. Det gjorde det inte. Jag går då grubblandes till sängen.

Dagen efter då jag kommit hem från skolan har jag haft med datorn i skolan. Jag tar upp den från väskan och kopplar i skärmen. Igen till min förvåning så fungerar den.

Exakt samma sak händer dagen efter. Tar upp datorn när jag kommer hem och den fungerar.

Idag dock när jag lät datorn vara hemma så kommer jag hem och pluggar i skärmen. Den funkar inte. Här vet jag inte vad problemet är. Jag lämnade den med precis samma förutsättningar som i skolan. Inga sladdar i datorn, inte ens strömkabeln. Problemet jag möter här är att när jag låter datorn i vila så pluggar jag in sladden och den kämpar för att starta. Badbollen kommer upp och laddar medans skärmen är svart. Sen händer ingenting utan den går i vila igen. När jag klickar på musen går bara laptopens skärm igång, inte cinema displayen.

Saker som är värda att tillägga är:
- Skärmen har fungerat felfritt de kvällar jag använt den.
- Jag vet att skärmen inte är något fel på då den familjemedlem jag fick den har innehar en nyare model av en macbook och den fungerade felfritt.
- Har haft problem tidigare då jag pluggat in en minidisplay-port-till-en-hdmi- kabel till min TV och även där haft problem. Efter att ha installerat gfxCardStatus så fungerade det den gången. Någon vecka senare då jag skulle testa funka det inte igen.

Någon som har eventuella tips eller trix för att kunna åtgärda detta vore jag mycket tacksam!

Svar som " mac suger" undanbedes.
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..