×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

QH-85 Mikrofon problem

Postat av OEDLiNG- den 14 April 2013, 23:13
4 kommentarer · 663 träffar
Halloj!


Jag köpte mig ett Q-pad QH85 headset (den öppna varianten) för ett par veckor sedan och jag har problem med micens känslighet.


Tex på Mumble så är min mic låg fast jag har max i windows både på volym och boost samt så är den väldigt känslig på avstånd, är den bara en liten bit för långt från munnen hörs jag knappt inget alls, om den är för nära så blir det överslag.
Men om jag slår på exclusive mode i mumble så blir volymen bra, men då fungerar ju inte voip i något annat program om jag också har mumble igång. (lagomt drygt då man spelar HoN bl.a.).


Tidigare hade jag en Siberia V1 mic som fungerade utmärkt, dock så var ju inte kvalitén på det ljudet särskilt bra men jag hördes i alla fall tydligt, utan att behöva maxa boost i windows.


Har någon annan haft problem med detta headset eller är det just min kopia som är kass? Eller sitter det kanske i mitt moderkort? (har inget dedikerat ljudkort)
Har ett Asus P8Z68-V Pro btw.


Tack på förhand!
Föregående tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..