Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

4G Mobilt Bredband?

Postat av NAWNO den 24 Mars 2013, 19:51
31 kommentarer · 5 814 träffar
Tjenare!

En kille från Tele2 knackade nyss på dörren och ville pracka på oss ett 4G Mobilt bredband.

Enligt honom så skulle vi få ut 80mbit/s, vilket låter extremt mycket, även om det är upp till 80 mbit/s.

Är detta ett alternativ?

Har idag ADSL från Glocalnet på 24/1 och får ut följande:

NER: 14 mbit/s ~~
UPP: 0.75 mbit/s ~~

1. Hur är det att spela med 4G? Pingtider? Lagg? Ostabilt?
2. Hur är det att surfa? Går det märkbart snabbare?
3. Hur är det att STREAMA med 4G? Fungerar bättre?
4. Titta på klipp på youtube/streams osv?

5. Hur fan ska jag kunna ladda ner filmer när det är en begränsning på 80gb/månad i datortrafik? Om jag laddar ner en film som är på 4 gig t ex. Kan jag då endast ladda ner 20 stycken sådana då? Eller drar det inte lika mycket som man tankar ner? Förstår inte mig på det där med datormängd.

Och hur mycket är egentligen 80gb? Om man bara surfar vanligt och spelar så lär det ju räcka, men om man vill ladda ner massa filmer, spel, låtar osv, så kommer det väl aldrig att räcka?

Till sist.

Ska jag köpa det hos Tele2? Eller är någon annan operatör bättre?

Kan tillägga att jag bor i STOCKHOLM, Enskede. Om ni undrar.

Någon som har 4G kan ju säga hur det är? Hur det fungerar? Och gärna svarar på frågorna jag ställt.

Tack på förhand! :)

OBS! Jag kan INTE ha FIBER där jag bor nu. Jag kan inte heller få ut mer än upp till 24 mbit via adsl (får som sagt ut 14 ungefär).

4G Mobilt eller ADSL fast?

74 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..