Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny rigg, när grafikkortet är ikopplat så

Postat av DaWa´n den 20 Mars 2013, 15:57
9 kommentarer · 201 träffar
Hej!

Ska fösöka hålla mig kortfattad men så informativ som möjligt. För 1 vecka sedan när jag satt och spelade Tomb Raider (sjukt kul btw) så från ingenting stänger min dator av sig, jag känner ganska fort att det luktar bränt öppnar upp chassit och efter ett tag lokaliserar jag den brända delen. Det var på moderkortet längst upp bredvid 8 pins CPU power sloten.

Lägger ganska fort en beställning från inet på 1 stycke mobo och ett nätagg (kände att det vore bäst att byta den med) samt lite mer chassi fläktar och en Noctua cpu-kylare. Får hem prylarna börjar koppla in allt. Drar igång datorn med skärmen kopplad till det interna grafikkortet då jag vill installera drivisarna först till moderkortet innan jag slänger i mitt grafikkort. Sagt och gjort stänger jag av datorn kopplar in mitt grafikkort och ansluter de två 6 pins kontakterna, och inget händer.Fläktarna får ett snabbt ryck men inget alls drar igång. Ser dock att powerlampan lyser på moderkortet men det händer inget när jag trycker in den.

Vill också påpeka så fort jag kopplar ur grafikkortet så startar datorn utan problem igen.

Har inte haft möjlighet att testa med annat grafikkort, kanske det har "bränts upp" i samma veva som moderkortet?
SPECS

Nyinköpt:
MSI Z77A-GD65 ATX
be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär
Noctua NH-U9B SE2
Corsair Air series AF140, Quiet Edition
Fractal Design 120mm Silent Series R2
Adapter splittkabel för 4-pins fläktar, från 1-5

Grafikkortet:
XFX PCIe HD6950 2GB

Min förra PSU:
Corsair CX 600W V2 80+

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..