1
Vilken del gör datorn slö?
Postat av PuffarKungeN den 12 Mars 2013, 23:37
52 kommentarer · 461 träffar
Tjena! Tror jag har haft min dator sedan 2009, vilken man har börjat inse då man bara kan spela Battlefield 3 i medium grafik, men den funkar ändå hur klockrent som helst till de spel jag spelar.
Men att recorda saker som spel är inte det enklaste, datorn blir slö, fpsen sänks och det blir helt enkelt taskigt lagg beroende på vad jag väljer att recorda, även i ett sånt spel som CSS, ett spel från 2004, börjar lagga halvt om jag skulle få för mig att recorda det mot bottar.
Har länge undrat vad det är för del som jag behöver byta ut för att datorn ska kunna klara av att recorda tyngre spel som till exempel Battlefield 3, men får inte riktigt grepp på det eftersom att jag inte är något större proffs på datordelar, därför sökte jag mig hit.
Fraps är det som jag använder för att recorda spel, full-size med 30 fps(det laggar även lite då, beroende på vad jag spelar). Inga större svårigheter där, enkelt att recorda med.
Hade varit gött med något förslag på vad ni kan tro det är för del som kan vara problemet. Hade varit väldigt skönt om man fick lite hjälp! Här kommer mina datordelar: (alla delar är från 2009/2010)
ATI Radeon HD 5870 Series (1GB GDDR5 SDRAM)
Intel i5 750 Quad-Core (2.66ghz)
Gigabyte P55-USB3 (LGA1156-socket)
4GB RAM (DDR3, PCI-10700(667 mhz)
Antec Nine Hundred Two Midi (onödig fakta)
Hitachi Deskstar 7K1000.C - 1TB (HDD)
Windows 7 Ultimate 64-bit (onödig fakta)
Hade varit gött med svar! Ha det gött!
/Max
Men att recorda saker som spel är inte det enklaste, datorn blir slö, fpsen sänks och det blir helt enkelt taskigt lagg beroende på vad jag väljer att recorda, även i ett sånt spel som CSS, ett spel från 2004, börjar lagga halvt om jag skulle få för mig att recorda det mot bottar.
Har länge undrat vad det är för del som jag behöver byta ut för att datorn ska kunna klara av att recorda tyngre spel som till exempel Battlefield 3, men får inte riktigt grepp på det eftersom att jag inte är något större proffs på datordelar, därför sökte jag mig hit.
Fraps är det som jag använder för att recorda spel, full-size med 30 fps(det laggar även lite då, beroende på vad jag spelar). Inga större svårigheter där, enkelt att recorda med.
Hade varit gött med något förslag på vad ni kan tro det är för del som kan vara problemet. Hade varit väldigt skönt om man fick lite hjälp! Här kommer mina datordelar: (alla delar är från 2009/2010)
ATI Radeon HD 5870 Series (1GB GDDR5 SDRAM)
Intel i5 750 Quad-Core (2.66ghz)
Gigabyte P55-USB3 (LGA1156-socket)
4GB RAM (DDR3, PCI-10700(667 mhz)
Antec Nine Hundred Two Midi (onödig fakta)
Hitachi Deskstar 7K1000.C - 1TB (HDD)
Windows 7 Ultimate 64-bit (onödig fakta)
Hade varit gött med svar! Ha det gött!
/Max