1
FPS problem, ny skärm
Postat av spaaz den 8 Mars 2013, 23:37
0 kommentarer · 162 träffar
Fragbite har alltid lyckats hjälpa mig tidigare vid desperata situationer, så jag vänder mig till er igen.
Köpte idag en ny skärm (Asus VG248QE 144HZ), bytte upp mig från en Samsung SyncMaster 2233RZ.
Till problemet, får 144 hz på skärmen i windows och i spel (I detta fallet WoW), Men FPSen har gått ner från tidigare 120-150 till limmat på 20-25 FPS.
Även om jag kollar in i en vägg eller drar ner upplösning/kvalitén rör sig inte FPSen, kollat runt lite i forum och sett att folk har haft liknande problem men jag har inte sett någon lösning ännu.
Drivrutiner är sweepade och nyinstallerade up to date
Allting fungerade innan jag bytte till nya skärmen, testade även den gamla skärmen igen efter detta och problemet är nu på den skärmen också.
Ingen som stött på liknande problem eller har nån idé om vad det kan vara?
Geforce GTX660TI
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz
12 gig RAM
Tacksam för alla svar och ideér!
Köpte idag en ny skärm (Asus VG248QE 144HZ), bytte upp mig från en Samsung SyncMaster 2233RZ.
Till problemet, får 144 hz på skärmen i windows och i spel (I detta fallet WoW), Men FPSen har gått ner från tidigare 120-150 till limmat på 20-25 FPS.
Även om jag kollar in i en vägg eller drar ner upplösning/kvalitén rör sig inte FPSen, kollat runt lite i forum och sett att folk har haft liknande problem men jag har inte sett någon lösning ännu.
Drivrutiner är sweepade och nyinstallerade up to date
Allting fungerade innan jag bytte till nya skärmen, testade även den gamla skärmen igen efter detta och problemet är nu på den skärmen också.
Ingen som stött på liknande problem eller har nån idé om vad det kan vara?
Geforce GTX660TI
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz
12 gig RAM
Tacksam för alla svar och ideér!