Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Windows startar ej

Postat av lezzo den 4 Februari 2013, 16:58
6 kommentarer · 304 träffar
Tja grabbar, hoppas ni kan lägga dit den pusselbit jag verkar sakna.

Jag har en gammal laptop som jag tänkte att jag sätter dit en ny då den datorn blivit riktigt seg och var bara på 80gb.

Min laptop vill inte känna av skivan när jag tänkt installera W7 på den så därför tänkte jag att jag sätter in den i min stationära dator och installera W7 där igenom fast på den 2,5" hdd jag tänkt sätta dit.

Windows funkar och jag kommer in och kan börja fixa saker när den sitter i min stationära.
Jag plockar ut den och sätter dit den på min laptop och den vill köra startreparationer och jag kör den. Den kan hålla på i 1 timme utan resultat och jag får lägga ner. Windows 7 skivan sitter i dvd romen men som sagt, den svarar inte så det är bara misslyckat.

Vad jag kan tänka mig skulle vara ett problem, är ifall hårddisken som jag satte in i laptopen hade min stationäras drivrutiner i sig och att det krockar av den anledningen?
Vet ej vad lösningen skulle vara där?

Jag har ingen Extern HDD som jag kan köra på laptopen dessvärre och den är inte värd att lägga de pengarna på.

Har jag missat något så fråga på!
Tips & lösningar är välkomna!
Tackar i förhand för svar :)

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..