Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

"TV-dator"

Postat av Dinken den 17 Januari 2013, 12:51
17 kommentarer · 484 träffar
Tjena! Min familj (som inte är så högteknologiska av sig) har införskaffat sig en 46" TV för typ 9 lax. Då jag gillar att ta hem kompisarna på filmkväll osv vill jag kunna titta på mina filmer på min externa hårddisk på TV'n på ett enkelt sätt. Har flyttat runt på min stationära och hållit på men det blir väldigt segt i längden. (TV'n befinner sig även på en annan våning än mig..) och då varken mediaserver-mjukvaran och att stoppa in hårddisken direkt i TV'n med USB aldrig fungerar som man vill med codecs etc vill jag nu bygga en slags "mediacenter" dator att ställa brevid.

Givetvis vill jag då pressa prislappen så lågt det bara går. OS har jag hemma så det är no worries. Jag ska plocka ihop något själv på inet nu men ni får gärna hjälpa till och komma med förslag. Alltså är ipincip det enda kravet att den ska vara stark nog att leverera full HD filmer till TV'n genom HDMi. Även ett plus om den är tyst såklart! :)

Tack på förhand! :)
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar