1
Boot problem Windows
Postat av Mr.P12 den 13 November 2012, 10:59
35 kommentarer · 368 träffar
Tjenare, utgå ifrån att jag inte kan mycket alls om dator så ni inte antar att jag gjort enkla basic saker :)
Köpt en SSD disk, verkar ha problem med att få datorn att boota ifrån den, går in på bootsetings (inte via BIOS om det nu finns där) via att trycka F12 när den startas så kommer en liten ruta upp där jag sedan klicka på HDD där kommer alla hårddiskar upp och då väljer jag SSD. Klickade in skivan och klickade på SSD disken, den blev markerad klickade nästa. Så är ganska säker på att det ligger på SSD disken men att datorn försöker boota från skivan som jag tagit ut.
Nu står det exakt:
Loading Operating System ...
Bott from CD/DVD :
BOOTMGR saknas
Tryck ned ctrl+alt+del för omstart
_
Igår kväll stod det:
"disk boot failure insert system disk"
Snälla hjälp, du får en kaka! :(
Köpt en SSD disk, verkar ha problem med att få datorn att boota ifrån den, går in på bootsetings (inte via BIOS om det nu finns där) via att trycka F12 när den startas så kommer en liten ruta upp där jag sedan klicka på HDD där kommer alla hårddiskar upp och då väljer jag SSD. Klickade in skivan och klickade på SSD disken, den blev markerad klickade nästa. Så är ganska säker på att det ligger på SSD disken men att datorn försöker boota från skivan som jag tagit ut.
Nu står det exakt:
Loading Operating System ...
Bott from CD/DVD :
BOOTMGR saknas
Tryck ned ctrl+alt+del för omstart
_
Igår kväll stod det:
"disk boot failure insert system disk"
Snälla hjälp, du får en kaka! :(