Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

dator startar men ingen bild.

Postat av biggiesmalls den 9 November 2012, 20:29
10 kommentarer · 864 träffar
Hej! Efter att ha fått tummen ur röven så kände jag att det var dags att beställa nya saker till datorn
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/2520230/behoverhjelp

Tänkt som gjort, grejerna fanns i min näve idag klockan 14.00. En polare skulle då hjälpa mig bygga ihop den eftersom jag själv inte är väldigt kunnig. Vi sätte i allting så som det satt med de gamla delarna. Första uppstarten funkade, den startade. (hade då ingen skärm i.) Satt i skärmen och startade den. Ingenting, verkligen ingenting. Datorn startade, men ingen bild det var svart som natten på skärmen. Då började vi fundera vad som skulle kunna vara fel. & Vi testade allt vi kom på, men fortfarande ingenting, här kommer det vi gjort:
olika skärmar
Olika pci E 6 pin kontakter
Tog ur de nya ramen
Tagit ur 24 och 8 pin och satt tillbaks
Bytte till det gamla grafikkortet (ingenting fortfarande)
Tagit bort cdläsaren för att få bort massvis med kablar utifall de låg mot chassit och gjorde nån skada(?)
Provat med hdmi
Provat de båda portarna (DVI-D & DVI-I)
Bytte till ett annat vägguttag
Klämt ner kortet verkligen så långt det gick och säkerställde att det satt rätt
Samma sak med RAM, tryckte ner de så de satt ordentligt.
Tog ur USB 2 kontakten från moderkortet då grafikkortet låg emot den(?)

Vi hade ESD armband.

så fragbite, några förslag? jämt nyss resettat cmos och sitter och väntar på att det ska gå 30 minuter.

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..