Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Köpa ny skärm

Postat av LaxDax den 20 Oktober 2012, 22:21
0 kommentarer · 186 träffar
Hallå alla 30-slakare!

Behöver hjälp med att köpa en ny skärm, jag har inte tittat så jättemycket och därför undrar jag ifall någon har något tips?

Först vad jag undrar:
Är 120hz numera standard, eller måste man kolla upp det innan man köper den?
Kan man få en hyfsad skärm för max 1.5k, eller måste man lägga mer pengar?

Vad jag vill ha:
120hz
Helst inte större än 21"
Helst inte kosta mer än 2k

Varför jag behöver en ny skärm:

Just nu har jag en gammal kass 17/18" skärm som är säkert 5-6 år gammal och sen har jag min 21" tv som andraskärm, dock står inte tv:n så jättebra och är därför jobbig att använda i vardagen utan används mest för att glo film/streams eller liknande.
Därför vill jag nu ha en ny skärm att ha när jag spelar och sedan ha den jag har nu när jag kollar facebook, skype, spotify och liknande medans jag spelar.

Anledningen till att jag inte vill att den ska vara för stor är för att då känns det som att det blir stor yta att hålla reda på när man kör exempelvis CS eller Starcraft.

Till sist en extra fråga som jag hoppas någon kan svara på:

När jag lirar LoL eller StarCraft så tycker jag det är skönast att lira med windowed fullscreen eller "borderless" som det heter i LoL. Grejen är dock att när jag har det så kan jag inte ha musen ute i kanten för att flytta runt på kartan för då så halkar den över på andra skärmen.

Vad ska jag göra för att jag ska slippa det och hur gör jag så att om jag kör borderless så att docken (heter så på mac, kommer inte på vad det heter i Windows, den där som man har startmenyn i) inte ska visas utan att man ska behöva ha den på att den döljs?

Tack på förhudN^
/Laxen

Planetside 2, bra eller anus?

1 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..