Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sata hdd bråkar för mig

Postat av knatch den 22 September 2012, 22:14
3 kommentarer · 217 träffar
Tjenare! Min Sata hårddisk (Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB Cache, 7200RPM, 3,5") har börjat bråka med mig.

Jag startade datorn som vanligt och mot min stora förvåning så hittade datorn bara min hårddisk där jag har mitt OS. Kollade i Bios och den fanns inte där heller, startade om datorn några gånger och till slut så dök den upp. Jag gjorde en defragmentering och sen skulle jag låta Windows felsöka den men mitt i processen så försvann hårddisken igen.

Jag har inte lyckats få tillbaka den än och jag undrar om ni vet nåt program eller liknande som gör att man kan få tillbaka den så att man åtminstone kan kopiera över filerna innan jag skrotar den. Eller kan det funka att byta uttag i datorn på den?

Jag hann köra HD tune och programmet sa att Sata-disken inte var i topptrimm. Men det programmet kan ju inte göra mer än att säga att hårddisken mår dåligt. Uppskattar alla möjliga tips på lösningar, tack!

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..