Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator expert sökes

Postat av Wimpel den 29 Augusti 2012, 19:00
9 kommentarer · 257 träffar
Hejsan, Det är så nu att jag har bytt chassi. Flyttat över alla komponenter från det gamla till det nya chassit.

När jag kopplat in allt som det ska och startar datorn så blev det ingen bild på skärmen, Men datorn startade fläktarna och allt gick igång.

Jag kollade på CPUn (processorn) och det hade pikarna dom små taggarna ni vet blivit böjda på 2-3st och ena hade hoppat av helt. Kanske blev så när jag drog ut CPUn för fort? Kan processorn vara körd eller kan det vara något annat?

Jag testade även starta windows och se om det kom windows ljud men det gjorde det icke. Tangentbord/mus fungerar via USB så moderkortet verka funka? Det lyser även en grön lampa på det. Minnena verkar vara ok.

Jag har iaf beställt en ny processor CPU och se om det funkar, Om inte det var CPun kan det vara fel på moderkortet?

tacksam för svar
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..