Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn fryser

Postat av Lolbot den 22 Juli 2012, 18:11
11 kommentarer · 391 träffar
Hej! Kan börja med att säga att jag inte direkt är ett proffs på datorer så har haft lite problem med att få fram namnen på alla delar i datorn. Jag köpte datorn helt ny som acer. Det enda jag bytt ut är nätaggregatet

Nu till problemet, problemet började egentligen redan förra sommaren då jag hade samma problem som jag har nu. Datorn hackar upp sig och bilden och ljuder fryser fast. Det ända sättet för att stänga av datorn är då att rycka ur strömkabeln och sedan sätta i den igen. Problemet brukar vara från och till ibland efter ett antal omstarter så kunde datorn fungera hur bra som helst utan några problem. Datorn började ofta funka efter att den själv valde att köra en startreparation under uppstarten. Fast frysningarna börja hända mer och mer och då bad jag min mor att prata med en kille på hennes jobb som kan en del om datorer och han sa att jag skulle byta ut nätaggregatet. Jag gjorde det och efter det så funkade datorn hur bra som helst men sen under hösten/vintern så kom problemet tillbaka, exakt lika som innan. Då rebootade jag datorn och åter igen så funkade den hur bra som helst. Sen i februari kanske (inte riktigt säker) så kom problemet tillbaka igen exakt likadant. Jag orkade inte hålla på med datorn något mer och lät det vara. Krävdes nog mer än 10 omstarter innan den funkade ordentligt.

Men nu har jag blivit ganska trött på problemet då den knappt fungerar alls längre så då bestämde jag mig för att återigen formatera datorn då jag trodde att det var virus som spökade. Datorn funkade ungefär i 1 dag efter det och sen var problemet tillbaka igen...

Delarna i datorn är:

Operativsystem: Windows Vista 32-bit
Processor: AMD Phenom x4 9650
Processorkylare: Antagligen Standard/stock kylare
Moderkort: Acer RS780HVF
Minne: 4,00 GB RAM
Grafikkort: Radeon HD 4650
Hårddisk: Western Digital WD Caviar Green
Nätaggregat: Corsair CX500
Övrig kylning: 2 fläktar
Temperaturer: http://i.imgur.com/YwOS9.jpg

Har själv inte en aning om vad problemet kan vara och hoppas verkligen att jag få hjälp av er på fragbite!

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..