Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorhjälp!

Postat av Utouchedme den 6 Juni 2012, 12:00
5 kommentarer · 282 träffar
Hejsan!

Har nu stött på ett jobbigt problem!

Jag startade datorn som vanligt imorse, gick ner och åt frukost, spelade lite piano etc.

Sen när jag kommer upp blinkar skärmen mellan Analog och Digital..

Jag försökte få datorn att vakna, men icke sa nicke.

Tvångsavslutade genom att hålla inne startknappen.

Sedan efter en stund startade jag den igen och då började den pipa ungefär såhär:

Piiiiiiip.. pip-pip..... Piiiiiiip... pip-pip

(Hoppas ni förstår)

Tvångsavslutade och gjorde samma sak.

Denna gång kom jag till "Starta windows normalt"

Jag gjorde detta, och sen blev skärmen svart och började blinka som jag skrev innan.

Startade om, den började pipa återigen.

Stängde av, dammsög datorn, och så startade jag igen och fick alternativet "Starta windows med reparation" eller något liknande.

Nu har den stått och laddat ganska länge. Det står "Försöker reparera..."

FYI, så hände något liknande när jag fick datorn (inget så här allvarligt dock) och jag kom på att det var att när den gick i viloläge så frös den sig.

Jag fixade självklart det genom att stänga av viloläge för alltid.

Men för inte så längesedan råkade jag ändra tema, och jag antar att det med viloläget ändrades då också.

Någon som har varit med om liknande problem?

Några tips hur jag kan göra?

Tack på förhud / J

Edit: Nu var den klar och det står "Det går inte att reparera den här datorn automatisk"

Är jag körd? :S

Edit 2: Det löste sig på någon konstig vänster efter att ha försökt reparera automatiskt.
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar