1
Nyinköpt laptop, Bluescreen.
Postat av Sven Wolter den 3 Juni 2012, 19:27
14 kommentarer · 208 träffar
Tja Freggabajt!
Var till Media Markt förra helgen och köpte mig en Acer Aspire 5749 laptop med tillhörande försäkring,
Saken är den att när jag först startade upp datorn och fick konfigurera datum osv osv, så fick jag en Bluescreen precis innan allt var klart, så jag fick göra om det.
Efter det gick allting som vanligt, så tänkte att det bara var en engångsgrej..
Nu har det gått 8 dagar och det passerar inte en dag utan en Bluescreen.
Ligger nog på 4-5 per dag, beroende på hur mycket jag använder datorn.
Ibland flyter det på flera timmar (som nu) innan den dyker upp, och ibland så kommer den mer frekvent.
Jag är inte precis någon expert på datorer heller, så fattar inte vad som händer.
Ska försöka få fram meddelandet jag får när det händer, så snabbt som möjligt.
Vad ska jag göra?
Kan jag uppdatera något i datorn som gör att detta slutar? Eller ska jag utnyttja försäkring/garanti och åka tillbaks till Media Markt och begära en ny dator?
Var till Media Markt förra helgen och köpte mig en Acer Aspire 5749 laptop med tillhörande försäkring,
Saken är den att när jag först startade upp datorn och fick konfigurera datum osv osv, så fick jag en Bluescreen precis innan allt var klart, så jag fick göra om det.
Efter det gick allting som vanligt, så tänkte att det bara var en engångsgrej..
Nu har det gått 8 dagar och det passerar inte en dag utan en Bluescreen.
Ligger nog på 4-5 per dag, beroende på hur mycket jag använder datorn.
Ibland flyter det på flera timmar (som nu) innan den dyker upp, och ibland så kommer den mer frekvent.
Jag är inte precis någon expert på datorer heller, så fattar inte vad som händer.
Ska försöka få fram meddelandet jag får när det händer, så snabbt som möjligt.
Vad ska jag göra?
Kan jag uppdatera något i datorn som gör att detta slutar? Eller ska jag utnyttja försäkring/garanti och åka tillbaks till Media Markt och begära en ny dator?