1
Hjälp med datorn
Postat av Hedsten den 15 Maj 2012, 21:51
0 kommentarer · 84 träffar
Tjenare!
Har köpt ett uppgraderingskit till datorn ifrån Komplett.se.
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=649105
Själv är man ju mer porrsurfar-nivå är datorbyggar-nivå,
men tycker ändå jag kan lite om sådant här. Men nu har min kunskap gjort sitt..
Följande har hänt:
1. Jag kopplar in allt och gör allt klart för start. *Happyface*
2. Datorn startar inte, lampa på moderkortet lyser men ingen antydan på uppstart.
3. Jag upptäcker att jag kopplat in sladdarna från hårddisk och cd-läsare i SATA6G-1 och 2 och kopplar dem till SATA3G-1 och 2 istället.
4. Nu startar datorn men vill köra CD/DVD i bios-inställningarna. Och när jag skulle ändra detta så hittade den inte hårddisken.
5. Jag öppnar upp och hittar en sladd på hårddisken som inte kommit in som den ska, så kopplar in denna. Och nu startar inte datorn alls igen...
6. Jag har försökt trycka in alla sladdar och dragit dem ut och in igen för att vara säker på alla sladdar sitter i riktigt. Men ändå startar inte datorn.. SATA-sladdarna skall vara där de ska.
Någon som vet vad jag ska göra härnäst? För som sagt, min kunskap är slut..
Tacksam för all HJÄLP!
Behöver ni bilder på något i datorn så kan jag fixa fram detta.
Har köpt ett uppgraderingskit till datorn ifrån Komplett.se.
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=649105
Själv är man ju mer porrsurfar-nivå är datorbyggar-nivå,
men tycker ändå jag kan lite om sådant här. Men nu har min kunskap gjort sitt..
Följande har hänt:
1. Jag kopplar in allt och gör allt klart för start. *Happyface*
2. Datorn startar inte, lampa på moderkortet lyser men ingen antydan på uppstart.
3. Jag upptäcker att jag kopplat in sladdarna från hårddisk och cd-läsare i SATA6G-1 och 2 och kopplar dem till SATA3G-1 och 2 istället.
4. Nu startar datorn men vill köra CD/DVD i bios-inställningarna. Och när jag skulle ändra detta så hittade den inte hårddisken.
5. Jag öppnar upp och hittar en sladd på hårddisken som inte kommit in som den ska, så kopplar in denna. Och nu startar inte datorn alls igen...
6. Jag har försökt trycka in alla sladdar och dragit dem ut och in igen för att vara säker på alla sladdar sitter i riktigt. Men ändå startar inte datorn.. SATA-sladdarna skall vara där de ska.
Någon som vet vad jag ska göra härnäst? För som sagt, min kunskap är slut..
Tacksam för all HJÄLP!
Behöver ni bilder på något i datorn så kan jag fixa fram detta.