1
Datorn startar inte med 16 gig
Postat av robix den 25 Februari 2012, 01:37
3 kommentarer · 47 träffar
Hejsan!
Har införskaffat mig lite ny datordelar, satte ihop allt och sedan när jag skulle starta datorn så lös den i 10 sekunder sen så fastnade den i en omstarts-loop (hinner inte gå in i bios).
Datordelar:
Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE Quad Channel
Intel Core i5 2500K 3,3GHz
MSI Z68A-GD55 G3 REV B3
Har sedan innan ett 6850, 500w nätagg etc.
När jag kör med 2 minne, alltså 8gig, så startar datorn normalt, men när jag ska försöka med 16 så loopar den.
Har testat byta platser etc, men datorn startar bara om det är 8gig.
Vad kan felet vara?
mvh
robix
EDIT: Har nu konstaterat att både blåa o svarta minnesporten på höger sida är felande länken. Testade att köra med ett minne på dem och det felande varje gång.
Har testat att uppdatera BIOS både via USB och via bios-internet. Installeras men sedan när datorn startas upp så är skärmen svart, tills jag resettar moderkortet.
Tack på förhand!
Har införskaffat mig lite ny datordelar, satte ihop allt och sedan när jag skulle starta datorn så lös den i 10 sekunder sen så fastnade den i en omstarts-loop (hinner inte gå in i bios).
Datordelar:
Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE Quad Channel
Intel Core i5 2500K 3,3GHz
MSI Z68A-GD55 G3 REV B3
Har sedan innan ett 6850, 500w nätagg etc.
När jag kör med 2 minne, alltså 8gig, så startar datorn normalt, men när jag ska försöka med 16 så loopar den.
Har testat byta platser etc, men datorn startar bara om det är 8gig.
Vad kan felet vara?
mvh
robix
EDIT: Har nu konstaterat att både blåa o svarta minnesporten på höger sida är felande länken. Testade att köra med ett minne på dem och det felande varje gång.
Har testat att uppdatera BIOS både via USB och via bios-internet. Installeras men sedan när datorn startas upp så är skärmen svart, tills jag resettar moderkortet.
Tack på förhand!