Tjenare!
Hade tänkt att köpa ett nytt chassi, men vet inte vilket.
Just nu så står det mellan dessa två:
1:
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=648538
2:
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=605768
Vet inte alls vilket av dem :(, så rösta gärna i pollen och berätta om fördelar och nackdelar. Ni kanske har erfarenhet om dessa två chassin?
Ni får gärna komma med förslag på andra chassin runt denna pris klassen.
Tack på förhand!
Skall ni tro på något så rekommenderar jag något som det faktiskt finns bevis för! (Lika bra bevis som Fick en BLUFFblixt framhäver också)
http://sv.wikipedia.org/wiki/D et_flygande_spaghettimonstret
Kom även ihåg att försöka få alla runt omkring er att bli pirater så att vi kan motverka klimatförändringen.
Men om man skall vara lite seriös så har Fick en SnilleBLUFF inte ens förstått grundpelarna inom evolution och pratar enbart om sådant som inte ens har med evolution att göra. Skall du försöka övertyga någon så föreslår jag att du har riktigt fakta och inte sådant du desperat försöker hitta på medan du gråter dig till sömns för att hela världen hatar dig (Nej, atiester är inte de som hatar mest. Titta bara på alla krig religion har framtvingat).
Gud finns inte enligt klass 2A på vasaskolan. de säger klart och tydligt att gud KAN inte finnas.
Källor: 2A, Vasaskolan
så bra är dinna källor osv
Men annars kan jag inte göra något annat än att hålla med dig kring hans så kallade "fakta-länkar".
Problemet med att valen skulle ha flummat fram gradvis från en ko-liknande varelse är lika osannolik som att vinna detta lotteri du pratar om, ende vinnaren på Jorden, en miljon gånger på raken...
Vilket är mer troligt, din oändligt osannolika teori, eller att livsformerna designats och programmerats av en Intelligent Skapare?
Givetvis vår Skapare!
Evolutionsteorins orimlighet; sannolikhetsanalys kring slumpen:
http://www.mku.fi/undervisning ssidorna/dokument/evolutionste orin.pdf
VIDEO:
Dr. Kent Hovind gör detsamma, krossar myten 11 minuter in i videon här:
http://www.youtube.com/watch?v =pPvMhl1PWMQ
TITTA och LÄR, så förstår su att det bara är en MYT det där med att benen i valen skulle vara rudimentära organ!
Det var inte så länge sen som folk fortfarande trodde att SVANSKOTAN skulle ha något att göra med att Människan skulle ha flummat fram från apdjuren...
Att majoriteten av alla dessa sensationella fynd har publicerats i vetenskapliga tidskrifter, och aldrig efteråt vare sig dementerats eller överbevisats, säger en hel del...
Vetenskapliga tidskrifter recenserar Cremos "Forbidden Archeology"!!
Michael Cremo:
Well, some of my material has been published in peer reviewed scientific publications. Also, I submitted my book to all the relevant professional journals for review, and the book was in fact reviewed in about a dozen professional scientific journals. Some of the responses were negative, others were not. For example:
http://www.biped.info/articles /cremo.html
"Michael Cremo, a research associate in history and philosophy of science, and Richard Thompson, a mathematician, challenge the dominant views of human origins and antiquity. This volume combines a vast amount of both accepted and controversial evidence from the archeological record with sociological, philosophical, and historical critiques of the scientific method to challenge existing views and expose the suppression of information concerning history and human origins."
Journal of Field Archeology, Vol. 21, 1994, p. 112.
"I have no doubt that there will be some who will read this book and profit from it. Certainly it provides the historian of archeology with a useful compendium of case studies in the history and sociology of scientific knowledge, which can be used to foster debate within archaeology about how to describe the epistemology of one's discipline."
Tim Murray, in British Journal for the History of Science, Vol. 28, 1995, p. 379.
"It must be acknowledged that Forbidden Archeology brings to attention many interesting issues that have not received much consideration from historians; and the authors' detailed examination of the early literature is certainly stimulating and raises questions of considerable interest, both historically and from the perspective of practitioners of sociology of scientific knowledge."
Jo Wodak and David Oldroyd, in Social Studies of Science, Vol. 26(1), 1996, p. 196.
Bara pseudoreligiösa och ateister som krigar!
Man är nämligen diskvalificerad att ens få kalla sig för religiös, om man inte följer buden i skriften, dvs att älska Gud och sin nästa såsom sig själv!
Utvecklades fram?
OK, från vilket djur utvecklades apdjuren fram?
Kattdjuren?
Hunddjuren?
Svindjuren?
Hästdjuren?
Missförståndet kring den sk EVOLUTIONEN!
http://www.fragbite.com/?threa dID=733553
LÄS så förstår du att evolutionen bara är en MYT!
Historian har visat att detta är en lögn. Tror du inte på det lever du i en drömvärld.
Religion skapar krig.
Det är inte utsidan som är viktigast, utan innehållet!
Titta bara på kokosnöten!
Religionen lär ut Gudskärlek, medan hycklarna krigar!
Varför man har hittat dinosauriefossil?
Varför inte?
Varför skulle det vara kontroversiellt?
Till saken hör att man har hittat fossil från Människor som är mycket äldre än så:
MÄNNISKAN är mycket ÄLDRE än både APDJUREN och DINOSAURIERNA !!! Hundratals med ARKEOLOGISKA BEVIS !!!
http://www.fragbite.com/?threa dID=721436
För övrigt lever vi på DÖDENS PLANET, så med tanke på det är det väl inget anmärkningsvärt att arter kan dö ut!
NATURLIGT!
Det förändrar inte att religion skapar krig :)
Fick en snilleblixt , Varför försöker du få oss att tro på dig? Tror du inte att folk börjar hålla sig borta ifrån relgionen isället för att du gör dina dumma trådar på ett spel forum? Jag tycker att all religionen är dum på ett eller annat sätt - Personligen så tycker jag att du värderar folk som inte tror på gud mindre för att dom tror på något annat...Jag hoppas att du slutar göra dina relgions trådar eller välj ett annat forum för dina trådar som inte jävel på Fragbite vill se till! Tack och adjö Snillet :>
Vad menar du med religionen?
Det är endast människor som skapar krig...och krig skapas av såna som har en massa HAT inom sig, vilket genast bevisar att det inte kan vara religiösa som krigar, eftersom om man är religiös och alltså följer Guds bud att älska sin nästa såsom sig själv, så krigar man inte!
Slutsats?
Just precis, endast pseudoreligiösa hycklare och ateister som krigar!
Om det inte var vår Skapare som skapade vår skapelse, vem i Herrens Namn var det då?
Krävdes en hel del IQ för att fixa det hela...inget som nån dussinlirare hade klarat av att fixa!
Jag är säker på att du har sett en massa kommentarer riktade till mig, som nedvärderar mig för min övertygelse kring Gud vår Skapares existens. Då är frågan till dig, varför klagar du då inte på dessa personer som hånar och nedvärderar mig?
Varför är det bara JAG som ska KRITISERAS?
Snälla, om du vill verka trovärdig i din kritik, kritisera även de som kritiserar mig!
Deal?
Om man krigar och dödar, så har man per automatik DISKVALIFICERAT SIG från att få kalla sig för religiös, eftersom man då inte följer Guds bud!
Följer du Guds bud så är du religiös, OK?
Vi minigudar är eviga, så vi har aldrig skapats, lika lite som Gud nånsin har skapats!
Vem skapade energin?
Det du svarar på den frågan gäller även Gud, själva energikällan!
Du tycker att de avsäger sig religionen. Det gör inte resten av världen. Alla > dig.
slutsats= gud är ett uttryck som människan har skapat för att kunna överleva sina mörkaste stunder då de känner sej som ensammast osv, då allting verkar vara helt hopplöst osv. uttrycket ger en person hopp bara för att man tror så starkt på detta uttrycket så det hela blir en sorts placebo-effekt som gör att personen orkar lite till. MEN MIN SLÄKTING BEVISADE ATT DETTA MED GUD ÄR SKITSNACK. så fuck u o dina trådar
Vi är alla minigudar!
Varför?
Just precis, eftersom vi alla är söner och döttrar till vår evige Fader, Gud!
Allas vår gemensamma vördade Urfader, vår evige Skapare, kan inte vara skapad av någon annan, för då skulle Han ju inte vara alltings Ursprung!
LOGISKT!
M an dömer en person efter dess handlingar...
Krigar = Inte religiös
Guds fel för att hon begick självmord?
Erkänn bara att #201 ägde upp dig på läktaren att du ändrade åsikt och att du blev motbevisad på samtliga punkter.
Att du sedan desperat försöker få dina "källor" att framstå som trovärdiga är bara att förnedra dig själv ännu mer.
Edit: Du tillhör inte någon speciell religion, du tar det som passar dig själv från alla de större religionerna så om någon av dem motförmodan skulle vara sann skulle inte du komma till någon "himmel" överhuvudtaget.
Edit2: Ska du kalla dig själv religiös välj då åtminstone EN religion och håll dig till den.
Jag är besviken!
För att de på sciencemag.org är fundamentalister, de låter inte avvikande åsikter komma till tals!
KÄLLKRITIK!
Jag behåller kärnan, essensen, från alla religioner, dvs tjänsten och kärleken till Honom!
Jag försökte tillfredsställa er, eftersom jag hade fått mycket klagomål på för långa trådar...hur man än gör, så blir man kritiserad!
Det frikänner dock inte religion från att ha skapat många krig. Människor kan vara troende och samtidigt döda andra. Har blivit bevisat gång på gång.
Även om de som strider inte är troende kan de blivit manipulerande av religiösa, vilket också har hänt.
Religion skapar krig och hat.
Med den s.k. logiken så har evolutionsteorin skapat Nazismen, Fascismen, Kommunismen, osv, med tanke på att både Stalin, Marx, Hitler, osv vart väldigt influerade av evolutionsteorin och som exempelvis orsakade att Hitler ansåg att judar är en mindre utvecklad folkgrupp...
Slutsats?
Evolutionsteorin skapar krig och hat!
OK?
Slutsats:
Evolutionsteorin skapar krig och hat!
Jorden skapades för 6000 år sen av vår eviga skapare, och vi har bott på den i 100 miljoner år, det vet väl alla?!?
Hur då? Hur skapar Evolutionsteorin hat och krig? Det kan lika gärna vara religion osv som skapar det...Så stäng igen kak hålet och ge fan i saker du inte vet...
Evolutionsteorin har inget med våra personliga åsikter att göra. Gör dig inte dummare än du redan är.
Evolutionsteorin skapar inte krig
Religion skapar krig.
Dumma åsikter rent allmänt skapar krig.
Du verkar fortfarande inte veta vad evolutionsteorin innebär, vilket också kan vara svaret på varför du tror på idiotiska saker, samt bräker ur dig saker som inte stämmer det minsta.
Både Hitler och Stalin var väldigt evolutionstroende och Hitler jagade judarna pga sin evolutionstro att judarna skulle vara en lägre stående ras!
Slutsats?
Just precis, evolutionsteorin skapar krig och hat!
Läs mitt förra svar!
Men det var ju Hitlers evolutionstro som skapade krig och hat!
Missförståndet kring den s.k. EVOLUTIONEN!
http://fragbite.com/?threadID= 733553
LÄS och LÄR...!!!
Det är en väldigt dålig slutsats då evolutionsteorin inte består av personliga tankar och tolkanden, vilket religion gör.
Religion förespråkar krig vilket inte evolutionsteorin gör.
Sen kan du också jämföra antalet krig som religionen har startat och de som du säger evolutionsteorin startat :). Ganska uppenbart att religion skapar massvis med krig.
Varför skulle någon vilja tro på något som skapar och förespråkar krig? Hur mycket desperat försvar du än lägger fram så kommer inget att hjälpa. Du kan inte direkt motbevisa historian.
Så visst fan händer det att religioner startar krig.
HELT FEL!
Religionen förespråkar att man älskar Gud och sin nästa såsom sig själv!
Krig skapas av bara såna som har hat inom sig, och de som följer sina religioner älskar alla andra såsom sig själv!
Vilket av de 28 Helvetena?
Lär dig skilja mellan de som är religiösa och de som är pseudoreligiösa!
Årets skämt! :) :) :)
Så när påven valde att gå i krig så var det ateisterna som startade kriget eller vad?
Lögner. De som är religiösa har massvis med hat inom sig. Den enda skillnaden är att ni ljuger om hatet medan oreligiösa inte gör det. Undrar vilka som är mest ärliga?
Bara pseudoreligiösa hycklare som inte följer skriften, som startar krig!
OK?
Som sagt, följer man inte skriften som säger att man ska älska sin nästa såsom sig själv, så har man DISKVALIFICERAT sig från att överhuvudtaget få kalla sig för religiös!
VALEN och DELFINEN, KROSSAR EVOLUTIONSTEORIN!
VIDEO:
Dr. David Berlinski pulvriserar denna absurda myt, jäms med fotknölarna, att valen skulle ha flummat fram från ett landlevande djur, på mindre än 5 minuter:
http://www.youtube.com/watch?v =L-UCo7JQm-A
VIDEO:
Dr. Kent Hovind gör detsamma, krossar myten 11 minuter in i videon här:
http://www.youtube.com/watch?v =pPvMhl1PWMQ
GRYMT BRA, bägge klippen, eller hur?
VETENSKAPLIGA ARTIKLAR som krossar denna myt:
http://www.harunyahya.com/arti cles/70national_geographic_sci 29.php
http://www.answersingenesis.or g/home/area/re1/chapter5.asp
http://www.answersingenesis.or g/pbs_nova/0926ep2.asp
http://www.trueorigin.org/ng_w hales01.asp
http://www.trueorigin.org/whal es.asp
De evolutionstroende fantiserar och fabulerar på fullt allvar, att valen och delfinen skulle ha flummat fram, förvandlats fram, från ett landlevande fyrfotadjur...
Snacka om SJUKT VRICKAT!
Givetvis har valen och delfinen alltid varit val och delfin, ända sedan de skapades, som allt annat, vid skapelsens begynnelse av allas vår gemensamma Skapare!
TILL DISKUSSION:
Börjar ni inte bli trötta på alla dessa BLÅ DUNSTER som ständigt slås i våra ögon?
Börjar ni inte GENOMSKÅDA alla dessa sjukt absurda sagoberättelser, som saluförs åt oss såsom varande vetenskap?
Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)....Herren vare med er!
Aum, Om tat sat
Eder evigt tillgivne,
Fick en Snilleblixt
.
Religion är ingenting annat en vad ni skulle kallat satans verktyg, ni är en blandning mellan fascister och kommunister...
FES, kent hovind kan vara den största myglaren i vår historia, när han snackar så HITTAR HAN PÅ saker konstant, sök bara på kent hovind lies på google så har du videor där man räknar upp allt han hittar på. Kollade lite snabbt, denna ( http://www.youtube.com/watch?v =EQrgGLevcjo&feature=related ) har du tex, ser du hur han myglar så in i helvete?
Sen när han möter någon kunnig inom området, tex här; en debbat i 3 delar här är del1. ( http://www.youtube.com/watch?v =83NLkGZHTSw&feature=related ) får han råstryk. Med kommentarer så man inte missar allt mygel han gör, hoppar över allt och bara hittar på nytt skit.. pinsamt verkligen att dina källor ALDRIG är trovärdiga.
Nja i just det exemplet du tar upp har du rätt, men i de flesta religionsstartade krig är anledningen just religionen.
Hade jag gått in i en skola och mördat 10svenskar för att min religion säger att alla som inte följer den är syndare så är det en liten annan sak. Religionen påverkar dig då att begå onda handlingar (men visst, du måste vara kapabel till dem även utan påtryckningar)
Sen är det lite roligt att det du tar upp skulle skyllas på datorspel och inte på att personen i fråga var störd :)=
JA JO ATT KUBBA NER EN SKOLKLASS ÄR INTE STÖRT. CS FEL LÄTT. DU ÄR SÅ SMART. BILDA KLUBB MED FES. HEJ!
Hört talas om korstågen?
Angående skolmord. Tittat på nyheterna det senaste året? Dagens skämt :D
Du tycker inte man är störd om man köttar ner en skolklass? Vad är ditt fel
Är du helt efterbliven? Trodde jag gjorde det klart för dig att jag drog paralleller till de skolmassakrar som utspelat sig nyligen. Allmänheten skyller på datorspel, sen om du eller jag tycker att det är fel har egentligen inget med det att göra. Personligen tror jag att människor som gör sådant är mentalt sjuka från början och det antagligen inte har så mycket med vilken social stimuli som samhället skyller på.
Så vad de är har inget med saken att göra, skillnad på religion och utövare, religion förespråkar inte krig. Du påstår motsatsen vilket är fel. Inse det bara.
"...skulle skyllas på datorspel och inte på att personen i fråga var störd :)=" Det stämmer inte förstår du väl själv.
Du borde nog läsa på lite mer om korstågen lilla vän.
Skolmassakrar skylls ofta på datorspel. Vart har du varit de senaste åren? Sen om de gör rätt i beskyllningen eller inte är en annan sak.
För att summera vad du motsäger;
Religion och utövare måste skiljas, då religion inte förespråkar krig. Att kriga i religionens namn är inte detsamma som att religionen lyder kriga alltså.
En person som gör en massaker på en skola är inte störd.
Låter som du är fes broder nästan..
Du får gärna ge konkreta exempel på tillfällen där religionen kräver krig. Gärna vilka religioner man finner något sådant i med....
skelett tex, alla ben där
Är du efterbliven? =). Tror du borde läsa igenom vad jag skriver lite mer noggrant.
Jag är 21.
Om du läser lite mer noggrant så ser du att i post #262 så antar jag att du är intelligent och drar en skämtsam koppling till hur samhället reagerar på skolmassakrar. Eftersom du inte verkade förstå detta skrev jag vad jag egentligen tycker i post #266, något som du inte verkar ha läst.
Angående korstågen verkar du inte ha någon som helst kunskap om dem :p
"Hört talas om korstågen?"
Efter att jag skrev detta;
"nej finns ingen religion som förespråkar något sådant. Att kriga i religionens namn är inte heller religionens fel, alltid utövaren som tar besluten och i vissa fall lyckas han lura en stor grupp att man gör det för gud osv osv"
angående korstågen får du gärna specificera dig då det är ett väldigt brett begrepp men kan väl ta det lite allmänna om dem för dig, och jag antar att med korstågen tänker du framförallt på kristendomen-islam, det heliga landet osv?
Finns inget fel/rätt i hur man ser på korstågen men en av de vanligaste åsikterna är att det snarare var en form av kolonialism, missbrukande av kyrkmakten alltså. Man betalar riddare i form av pengar och egendomar, slippa betala skatt etc för att kriga mot muslimer. Är detta nu att religionen förespråkar krig eller att kyrkan missbrukande sin makt? Under tiden när detta inträffade hade man alltså blivit övertalad av kyrkan att islam hotade kristendomen! Tänk dig nu tillbaka till denna tid där kyrkans ord var det som gällde (tänk folk som är så nära gud.. de måste ju veta bäst..).
Dock såhär i efterhand och framförallt udner upplysningen omvärderade man detta då man blev mer upplyst (antar att du vet var upplysningsepoken är) och dessa korståg ansågs snarare som en fanatism av religionen, en överdrift/missbruk alltså. Världsliga motiv som kyrkan lade sig i kan inte annat än missbrukas i min mening.. Du kanske känner till Voltaire? ( http://sv.wikipedia.org/wiki/V oltaire )
"..Voltaires texter, och särskilt hans privata brev, innehåller ständigt ordet l'infâme (den skändliga) och uttrycket écrasez l'infâme (krossa den skändliga)..."
"Han syftade också på den samtida katolska kyrkans maktapparat, med dess privilegierade grupp av "rättänkande" med makt och rätt att förfölja dem som tyckte eller trodde annorlunda. Representanter för denna privilegierade grupp mötte Voltaire under sin levnad både i kyrkan och i andra maktsfärer, och han fick känna av deras makt när han tvingades i exil och när hans böcker konfiskerades."
Så kyrkans maktmissbruk har inget med religionensbudskap att göra, att man lurar i befolkningen en felaktig tolkning av religion kan väl i dagens samhälle jämföras med media som kan få oss att få uppfattningar om allt..
Helt fel!
De evolutionstroende tror på fullt allvar att de flummat fram från landlevande djur... :)
Gå och lägg dig då!
All ateism är skitsnack!
Ingenting kan komma från ingenting!
Betyder inte det att Ateismen är en av dom ledande religionerna?
Inte mer än ca 10% i världen har misslyckats att inse vår Skapares existens!