Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

BSOD? Hjälp!

Postat av snusen1337 den 13 Februari 2012, 20:59
3 kommentarer · 313 träffar
Tjenare fragbite, idag när jag satt på datorn så började den lagga totalt. Jag kunde inte öppna något utan att det tog ca 10 minuter, dessutom gick fläkten på högvarv hörde jag. Så jag startade om den, efter windows loading grejen så kom detta meddelande upp.

"Ett fel uppstod och Windows har stängts för att förebygga problem med din dator.

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Om detta är första gången du ser detta meddelande, bör du starta om datorn. Om meddelandet visas igen, bör du utföra följande steg:

Kontrollera att all maskin- och programvara är korrekt installerad.
Om det här är en ny installation, kan du kontakta maskin- eller programvarutillverkarna om du behöver speciella filer för Windows.

Om problemet kvarstår kan du prova att inaktivera eller ta bort nyinstallerad masikin- eller programvara. Inaktivera alternativ för BIOS-minnet som exempelvis caching eller shadowing.
Så här gör du om du måste använda Felsäkert läge för att ta bort eller inaktivera komponenter: Stara om datorn, tryck F8 för att visa listan Avancerade startalternativ och välj Felsäkert läge.

Teknisk information:

*** STOP: 0x000007A (0xE1832A70, 0xC000009C, 0xB9FE8000, 0x246F68C0)

Påbörjar dumpning av fysiskt minne"

Egientligen är det här en mac som jag bootcampat till Windows och just innan detta så började det lagga likadant i mac, alltså det tar ca 10 minuter och göra något (ex. Gå till finder). Det är helt skummt, och jag är inte bra med datorer eller programering så jag vet inte vad jag ska göra. Har säkert missa något men om det är någon själ ute som har haft samma problem så snälla lös det åt mig! Har en massa viktiga filer på bootcamp som jag inte vill förlora förevigt.

Tack på förhand, ledsen för så lång text :)
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..