Som sagt, vet inte vad som har hänt men något är det iallafall. Har alltid lirat Battlefield 3 med "high graphics" och det har fungerat helt prima, men nu kan jag knappast lira med "low graphics" då jag får såna rejäla fps drops hela tiden. Det är samma sak med SWTOR, dock så har jag aldrig kunnat att lira med bra grafik på SWTOR. Kör med Low på allt och fps droppar som fan.. vad kan det bero på? Har en tillräckligt bra dator att spela med high på star wars och battlefield!
Har tänkt att formatera om datorn men tänkte höra med er först om det finns ett annat sätt att fixa "problemet".
2.Scanna med Malwarebytes (anti malware), eller skaffa spybot search and destroy. ( Spybot rekommenderas )
3. Ladda ner CCleaner (Ta bort gammla register och mycket mer) Rek starkt!
4. Ladda ner Iobit gaming booster (Stänger av onödigt skit)
5. Diskfragmentera
6. Diskrensa
7. Ta bort shade/shadow effekten i swtor genom config filen
8. Win
Alla dessa program är gratis!
#2 Ska prova detta
#3 Kör med högsta grafiken. Att sänka grafiken hjälper ingenting, har testat det. Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz (4 CPUs), ~2.7GHz, 4 GB RAM, ATI Radeon HD 5800 Series
#4 Brukar använda CCleaner, tack ändå! :)
#5 Kör med alla programmen, ska testa Spybot dock. Varför ska man ta bort shade/shadow genom config filen, spelar det någon roll? Tack för tipsen
#6 Nej du =P Köpte någon stationär gaming dator @ komplett :)
Tanka ner gpu-z(tror det heter så), öppna sedan spelet och kolla vad du får ut på core/memory.
Kan helt enkelt vara så att ATI(amd) underklockar, varit med om det tidigare.
Fullständig guide annars, shade/shadow grejen om man disablar den höjs fps drastiskt.
Btw kör inte med dammsugare, det suger fett. Köp tryckluft och ta bort damm där det verkligen sitter, dammsugare tar bara random damm.