Bästa radiatorn (vattenkylning)
Tjenare!
Jag tänkte slänga in lite vattenkyning i min rigg och sitter och läser lite på vad för radiator som passa bäst.
Just nu kör jag bara en i7 930 och ett GTX 560 MEN jag ska uppgradera så fort Ivy Bridge och GTX 600 serien kommer och då tänkte jag köra SLi.
Så det jag tänkte göra nu är i stort sett "förbereda" min rigg för vattenkylning med 1 CPU och 2 GPU i en och samma loop.
Överklockning är inte riktigt min grej så temperaturerna kommer inte vara så höga.
Läste en post om en snubbe som räknade ut hur stor radiator man ska ha så här:
Plussa ihop alla TDP för GPU och CPU, gånga CPU med två för att räkna med överklockning (räknar ej med det här) och dela med 150.
Jag tog TDP för en 2600K som ligger på 95W (~100W)
Som sagt 600 serien har inte kommit än så det blir lite svårt men jag räknar med 200/kort.
Då har vi: 500 / 150 = 3.33
Alltså en radiator lika stor som 3-4 120mm fläktar.
MEN nu kommer frågan, är det någon skillnad om man skaffar sig en som är tjockare än en vanlig? T.ex om man skulle skaffat sig en radiator som är 2x 120mm som är dubbelt så tjock som en vanlig, presterar den lika bra som en med 4x 120mm då?
Eller det kanske inte finns att köpa?
Länka gärna bra sidor med vattenkylningsgrejer, gärna utomlands också om det är bra grejer.
Jag kör helst med en 2x 120mm (Kanske 3x) eftersom resten blir alldeles för stort i mitt chassi och jag orkar inte byta tillbaka till min Obsidian 800D container..
kommer med edit
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/uwp5%20(23).jpg
HAHA jävlar vad sööööööööööt <3
skriv gärna vad ni tkr om paketen ni andra. så fler kan ta del av dem