1
Trött på denna dator. (ingen fps tråd)
Postat av rjn den 22 Mars 2005, 21:13
17 kommentarer · 200 träffar
Min dator som består av:
Processor: AMD Athlon 2400+
Moderkort: Epox KT 600 typ
Minne: 2x256 (333mhz)
Grafikkort: Geforce FX 5200 128mb
Nog om datorn och till problemerna och frågorna.
Jag har hört "rykten" av en kompis som säger att man ska ha samma märke på minnena, alltså 2 st Kingston och inte en kingston och en corsair som exempel. Han säger att det kan bli "cp", får aldrig en riktigt bra förklaring av den killen.
Är det sant det han säger att datorn kan krångla till?
Enligt ett papper som satt på moderkortslådan så ska det vara en Socket 462.
Har aldrig hört talas om Socket 462. Vad jag har lärt mig så ska alla AMD ha Socket A.
Rätt eller Fel?, rätta mig.
Jag lär mig gärna.
OCH det står på lådan "support ddr 400" och jag har 333 på mina. Så det passar inte?
Från och med idag eller snarare igår så har jag haft problem med en mapp som man kan gå in i, men inte gå ur. Om ni förstår vad jag menar. Det har inget med virus att göra, har en virus fri dator :D.
Nån som kan problemet?
Jag vill bara att datorn ska FUNKA och inte få problem hela tiden med den.
Är trött på det nu och därför ber jag om er hjälp.
Datorn är köpt på komplett för cirka 2 år sen. Runt september förra året så gick den första moderkortet sönder. Så jag fick en ny av garantin jag hade.
Spara alla kommentarer som "köp en ny dator", "Slå sönder den" Allt åt det hållet.
Eller stav problem. Ingen kan vara perfekt.
Tackar så mkt för mig. Om det är nått som är oklart så bara säg till så ska jag försöka förklara det bättre.
Mvh, Robert.
Processor: AMD Athlon 2400+
Moderkort: Epox KT 600 typ
Minne: 2x256 (333mhz)
Grafikkort: Geforce FX 5200 128mb
Nog om datorn och till problemerna och frågorna.
Jag har hört "rykten" av en kompis som säger att man ska ha samma märke på minnena, alltså 2 st Kingston och inte en kingston och en corsair som exempel. Han säger att det kan bli "cp", får aldrig en riktigt bra förklaring av den killen.
Är det sant det han säger att datorn kan krångla till?
Enligt ett papper som satt på moderkortslådan så ska det vara en Socket 462.
Har aldrig hört talas om Socket 462. Vad jag har lärt mig så ska alla AMD ha Socket A.
Rätt eller Fel?, rätta mig.
Jag lär mig gärna.
OCH det står på lådan "support ddr 400" och jag har 333 på mina. Så det passar inte?
Från och med idag eller snarare igår så har jag haft problem med en mapp som man kan gå in i, men inte gå ur. Om ni förstår vad jag menar. Det har inget med virus att göra, har en virus fri dator :D.
Nån som kan problemet?
Jag vill bara att datorn ska FUNKA och inte få problem hela tiden med den.
Är trött på det nu och därför ber jag om er hjälp.
Datorn är köpt på komplett för cirka 2 år sen. Runt september förra året så gick den första moderkortet sönder. Så jag fick en ny av garantin jag hade.
Spara alla kommentarer som "köp en ny dator", "Slå sönder den" Allt åt det hållet.
Eller stav problem. Ingen kan vara perfekt.
Tackar så mkt för mig. Om det är nått som är oklart så bara säg till så ska jag försöka förklara det bättre.
Mvh, Robert.