1
ny bärbar dator - grymt långsam!?
Postat av LufseN den 28 December 2011, 18:26
5 kommentarer · 1 130 träffar
Hej! Det är så att jag köpte bärbar dator igår. Problemet är att den är GRYMT mycket långsammare än min förra stationära dator, och jag har ingen aning om vad problemet kan vara...
stationär dator:
amd phenom 6 kärnig 2 ghz processor
ati radeon 5450 1 gb
4 gb ddr3 ram
windows 7
bärbar dator:
intel core i7 8 kärnig 2,2 ghz processor
nvidia geforce gt 540M 2 gb
16 gb ddr3 ram
windows 7
Delvis så är den ganska långsam i starten och jag har knappt hunnit installera några program alls.... Denna dator är sjuuukt mycket långsamare på att spara ner en film från after effects eller premiere pro än min stationära dator som har sämre specs. Bara att kopiera över filmer eller BILDER från ett usb-minne eller liknande tar hur lång tid som helst, trots att datorn har usb 3.0 till skillnad från min stationära som har usb 2.0...
Om någon har förslag på vad som är fel så tipsa gärna!
Tack på förhand!
stationär dator:
amd phenom 6 kärnig 2 ghz processor
ati radeon 5450 1 gb
4 gb ddr3 ram
windows 7
bärbar dator:
intel core i7 8 kärnig 2,2 ghz processor
nvidia geforce gt 540M 2 gb
16 gb ddr3 ram
windows 7
Delvis så är den ganska långsam i starten och jag har knappt hunnit installera några program alls.... Denna dator är sjuuukt mycket långsamare på att spara ner en film från after effects eller premiere pro än min stationära dator som har sämre specs. Bara att kopiera över filmer eller BILDER från ett usb-minne eller liknande tar hur lång tid som helst, trots att datorn har usb 3.0 till skillnad från min stationära som har usb 2.0...
Om någon har förslag på vad som är fel så tipsa gärna!
Tack på förhand!