Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp med nybyggd dator

Postat av maillo den 25 December 2011, 18:33
29 kommentarer · 294 träffar
Hjälp med nybyggd dator, DRAM lyser och ingen bild.

Hej alla fragbitare, är i desperat hjälp,

Byggde ihop min andra dator imorse. Allting gick som det skulle, och den startade som vanlig. Alla delar sattes igång osv. Efter några sekunder dog den och sedan startade om igen. Efter det så startar den inte om längre. (vid det här tillfället hade jag inte den ikopplad i någon skärm).

Efter lite googling så har jag kommit fram till att det här är cold boot(?). Moderkortet är ASUS P8P67 evo.

Glad som jag var bärde jag upp den till övervåningen och kopplade in den till en skärm. Konstigt nog så får jag ingen bild, eller kontakt med skärmen. Dessutom lyser DRAM_LED. Jag har testat med en annan skärm, testat grafikkortet i en annan dator, ram-minnena i en annan dator osv. Allting funkar som det ska. Har dessutom testat att byta ram platser eller vad an säger, bytt PCI slot på grafikkortet, testat utan ram-minnen. Fortfarande ingen bild.

Detta leder till moderkortet (?) Moderkortet är som sagt ett ASUS P8P67 Evo.

Om det är någon snäll själ därute som har någon aning vad detta kan bero på så skulle det göra mig evigt tacksam. Datorn är till familjen och vill gärna få det att funka så fort som möjligt.

Mvh Oscar.
Föregående tråd

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..