1
Datorn går inte igång..
Postat av zephax den 24 December 2011, 19:59
0 kommentarer · 129 träffar
Hejhej!
Fick nya komponenter till min dator i julklapp som jag självklart satte i datorn direkt efter jag öppnat paketen.
Fick dock ett problem och jag fick inte igång den..
Jag fick nytt moderkort,processor,ram och hårddisk.
Rensade ur hela chassit och började koppla in en komponent efter en.
Allting gick cleant tills jag kom till dessa +MSG-, +PW-, +HD-, +RES- ..
Tror att det är detta som gör att inte datorn startar alltså att jag kopplat dessa fel eller liknande..
Jag fattar helt enkelt inte hur dessa ska sitta i, har kollat lite i manualen och då står det va t ex. +MSG- står för och det är för Message/Power/sleep LED, har alltså kopplat in sladden som det står +P LED i +MSG-. Har även gjort detsamma för alla andra uttagen.
Det som jag försökte starta datorn med var:
Moderkort, processor, hårddisk, nätagg och ram. Detta borde räcka för en start av dator IMO.
Är öppen för all hjälp osvosv. Hjälp en stackare i nöd just på julafton!
God jul och tack för mig!
Fick nya komponenter till min dator i julklapp som jag självklart satte i datorn direkt efter jag öppnat paketen.
Fick dock ett problem och jag fick inte igång den..
Jag fick nytt moderkort,processor,ram och hårddisk.
Rensade ur hela chassit och började koppla in en komponent efter en.
Allting gick cleant tills jag kom till dessa +MSG-, +PW-, +HD-, +RES- ..
Tror att det är detta som gör att inte datorn startar alltså att jag kopplat dessa fel eller liknande..
Jag fattar helt enkelt inte hur dessa ska sitta i, har kollat lite i manualen och då står det va t ex. +MSG- står för och det är för Message/Power/sleep LED, har alltså kopplat in sladden som det står +P LED i +MSG-. Har även gjort detsamma för alla andra uttagen.
Det som jag försökte starta datorn med var:
Moderkort, processor, hårddisk, nätagg och ram. Detta borde räcka för en start av dator IMO.
Är öppen för all hjälp osvosv. Hjälp en stackare i nöd just på julafton!
God jul och tack för mig!