Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grafikkortet är paj.

Postat av Anders Bong den 20 December 2011, 21:26
3 kommentarer · 176 träffar
Hej där, jag (tror) att mitt grafikkort är paj då det har varit helt knas sen igår kväll.

I måndags så tröttnade jag på att behöva tabba ur och skit varje gång jag skulle byta låt eller dylikt när jag spelade så jag bestämde mig för att sätta dit min gamla skärm igen så jag hade 2. Jag har haft det så i ett jävla tag innan jag tog bort den ena skärmen och då har det funkat galant, men på natten till tisdagen när jag kollade på film så flimrade den ena skärmen lite granna sådär, jag tänkte inte så mycket på det och fortsatte att kolla på min film. Dagen efter när jag sitter och spelar wow och kollar på en stream så fryser plötsligt båda skärmarna (samt ljudet? :S). Det blir svart och skärmarna startas nån sekund efter igen, då får jag ett meddelande nere i högra hörnet "Grafikdrivrutinen AMD har slutat att fungera". Blev lack som fan för jag dc'ade dessutom från WoW. Jag startade upp WoW och streamen igen och fortsatte spela, efter några minuter händer självklart samma sak igen, fast nu startades det inte upp, det bara loopade hela tiden så blev tvungen att stänga av alla aktiviteter genom att stänga av datorn och avbryta halvvägs då det inte gick på nåt annat sätt. Jag blev lack som fan och slängde iväg den ena skärmen då jag trodde det var den som skapade problemet, men icke. Det kom tillbaka så fort jag startade WoW igen. Jag pallar inte att min dator ska gå sönder då jag bara haft den i 1 år nu.

Har ett ATI Radeon HD 5770 och en Intel i5 proccesor ifall det gör nån här lite klokare.

Läst runt rätt mycket på forum om att detta är ett vanligt problem bland just mitt grafikkort och att det ska gå att lösa. Jag har testat att göra en profil i CCC men det funkade inte, kände inte ens av att nån ändrades.

Så nu frågar jag er då jag har helt slut på idéer, vad ska jag göra?

Ifall ni inte har nån aning om vad jag ska göra för att fixa detta grafikkortet, ge isf tips på vad för grafikkort som är nice för WoW och streams i bakggrunden etc.

Edit; Just nu är datorn f.ö helt knas, flimmer över hela skärmen när jag tabbar ner etc. Har ingenting igång förutom Google Chrome, en kompis är påväg med ett grafikkort som han har som vi ska testa i min dator med.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..