1
Högtalare + Problem!
Postat av Jokerswe den 24 November 2011, 15:35
0 kommentarer · 76 träffar
Tjenare fragbite. Skulle behöva höra lite lösningar om det är möjligt. Det är så här att jag har ett ganska schysst ljudsystem ett par Altec. Kommer nu inte ihåg precis vilken modell det är men hur som helst. Jag köpte hela kitet 2002 eller 2003 en sprillans ny Dell Dimension 8300 men den datorn är givetvis borta sen länge sen. Men nu till frågan. På dellen fungerade alla 4 högtalare prefekt med baslådan också. På förra datorn så fungerade 2 och nu på min senaste burk så fungerar alltså 1. Den enda ger jävligt bra bas och helt okej ljud. Men jag skulle vilja få alla 4 eller i alla fall 2 st så jag får lite mer drag.
Jag har Windows 7 64-bit.
I kontrollpanelen på Ljudfliken så får jag upp högtalarna. Datorn visar att det finns två högtalare men inte fyra.
Som sagt så dunkar jag nu all musik med bara en. När man kan testa ljudet med ett litet boing ljud så låter den vänstra och den högra men i spel, spotify eller itunes eller rent allmänt så fungerar bara en. Finns det några lösningar på detta?
PS. det finns bara en sladd per uttag på baslådan som passar. Vilket menas att det är korrekt inkopplat.
Jag har Windows 7 64-bit.
I kontrollpanelen på Ljudfliken så får jag upp högtalarna. Datorn visar att det finns två högtalare men inte fyra.
Som sagt så dunkar jag nu all musik med bara en. När man kan testa ljudet med ett litet boing ljud så låter den vänstra och den högra men i spel, spotify eller itunes eller rent allmänt så fungerar bara en. Finns det några lösningar på detta?
PS. det finns bara en sladd per uttag på baslådan som passar. Vilket menas att det är korrekt inkopplat.