1
Problem med SSD/moderkort?
Postat av ElektrikerN den 2 November 2011, 18:59
3 kommentarer · 562 träffar
Problem med SSD/Moderkort?
Tjena, har som sagt problem som jag tror beror på min SSD-disk, en Corsair Force 3 120GB. När jag har kommit hem från jobbet så har datorn någon gång under dagen startats om och den står med svart skärm och endast ett streck som blinkar, när jag går in i bios så har min SSD-disk och min lagringsdisk "bytt plats" så att lagringsdisken är inställd som första boot-disk.
Detta har aldrig hänt när jag suttit vid datorn så jag vet inte om jag får någon blåskärm eller liknande.
Alla temperaturer i datorn ligger ganska lågt så jag tror inte den startas om pga överhettning;
CPU ~40°C
Moderkort ~45°C
GFX 1 ~50°C
GFX 2 ~40°C
Lagringsdisk ~35°C
Mitt moderkort är ett MSI P67A-GD65 (MS-7681) (SOCKET 0)
Min SSD är en 120GB Corsair Force 3 SSD ATA Device (SATA-SSD)
Min lagringsdisk är en 1TB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
Frågan är alltså 1) Vad kan omstarten bero på? och 2) Varför "byter" diskarna plats?
Tjena, har som sagt problem som jag tror beror på min SSD-disk, en Corsair Force 3 120GB. När jag har kommit hem från jobbet så har datorn någon gång under dagen startats om och den står med svart skärm och endast ett streck som blinkar, när jag går in i bios så har min SSD-disk och min lagringsdisk "bytt plats" så att lagringsdisken är inställd som första boot-disk.
Detta har aldrig hänt när jag suttit vid datorn så jag vet inte om jag får någon blåskärm eller liknande.
Alla temperaturer i datorn ligger ganska lågt så jag tror inte den startas om pga överhettning;
CPU ~40°C
Moderkort ~45°C
GFX 1 ~50°C
GFX 2 ~40°C
Lagringsdisk ~35°C
Mitt moderkort är ett MSI P67A-GD65 (MS-7681) (SOCKET 0)
Min SSD är en 120GB Corsair Force 3 SSD ATA Device (SATA-SSD)
Min lagringsdisk är en 1TB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
Frågan är alltså 1) Vad kan omstarten bero på? och 2) Varför "byter" diskarna plats?