Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skärm tappar signal med datorn

Postat av Mumbo den 5 Oktober 2011, 15:10
0 kommentarer · 3 735 träffar
Det är så att min dator började strula för ungefär 4-5 veckor sedan. Problemet är att skärmen tappar kontakt med datorn, oftast när jag spelar spel. Det kommer upp en text på skärmen där det står "no signal" men jag hör fortfarande allt ljud och det ända som gör att bilden kommer tillbaka är om man startar om datorn. Så jag provade att formatera om datorn och installera senaste drivrutinerna. Har även kollat upp temperaturerna i SPEEDFAN och det ser bra ut.

Tillslut provade jag att använda mitt gamla grafikkort som jag har i min tidigare dator (Radeon HD 4850) och det fungerade kanon. Har använt det i flera veckor nu utan något som helst strul. Jag skickade mitt grafikkort till KOMPLETT.se för felsökning.

Nu fick jag ett mail där det står såhär:

Vi har ej kunnat konstatera fel på din insända retur.

Följande tester har utförts:

* Installation, installation av de senaste officiella drivrutinerna till grafikkortet, Catalyst 11.6 - OK

* Stresstest, 3DMark Vantage 3 loops - OK

* Stresstest, FurMark 1.9.0 Stability Test, Xtreme Burning mode i 120min - OK

Då är ju min fråga vad fan som är felet? Om det fungerar med mitt gamla grafikkort så kan det ju bara vara grafikkortet eller har jag fel?

EDIT: "Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5" är kortet som det rör sig om.
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..