Hejsan!
Har ett problem med Windows XP.. När jag ska starta datorn så får jag bluescreen och datorn startar om sig.. När den har startat om sig själv kommer det upp vit text med en svart bakgrund där det står att windiws inte kunde startas och man kan välja att starta om datorn:
-Normalt
-Med senast fungerande konfiguration
-I felsäkertläge
Och sedan kunde man välja fjärrstyrning eller något sånt, kommer inte riktigt ihåg.
Iaf så spelar det ingen roll vilken man väljer för det händer samma sak som förstagången. D.v.s. bluescreen också startas datorn om och man hamnar på samma meny.
Första tanken var att jag behövde omformatera, efter att ha letat efter skivan utan framgång drog jag slutsatsen att den försvunnit när jag flyttade för något år sedan.
Så frågan är om det finns något sätt att komma runt problemet utan att omformatera, eller måste man fixa ny skiva?
Isånnafall har jag tänkt lite på att köpa w7 eftersom jag hört att det är bra. Men kommer det att fungera felfritt eller kommer allt bara att gå åt skogen? Är ju inte så kul att lägga 1-2000 på ett operativsystem som inte fungerar..
Kommer inte exakt ihåg vad jag har för komponenter..
Grafikkort: GeForce GT8800 512Mb
Processor: Intel core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz
Hårddisk: WesternDigital Raptor 139Gb
Ram: 3Gb
Moderkort: ASUS P5K
Tack på förhand.