Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

ny dator, weii

Postat av LoaT den 21 September 2011, 02:20
14 kommentarer · 152 träffar
Hejsan!

Har köpt lite delar till ett gammalt chassi(moderkort, prolle, internminnen, nätdel och hårddisk) alltså, allting förutom chassi och dvd-rom.

Wall of text följer:

Tog ut allting ur datorn, sätter dit nätdelen och hårddisken sedan sätter distanserna så att det blir rätt, sätter dit plåtgrejen till chassit, sätter dit moderkortet och skruvar dit skruvarna som fanns på det gamla moderkortet.

Drar sedan upp den där lilla pinnen till processorn, sätter så pilen är mot pilen(you know) och sedan drar ner pinnen och ser till att den sitter. Sätter sedan dit fläkten.

Sätter i minnet i första sloten och sedan sätter i 20+4 pin i den där 24pin kontakten och sedan stoppar jag i 4pin kabeln i 4pin kontakten.

Kopplar sedan i alla sladdar till chassit som det ska vara enligt moderkortet och sedan kopplar i ett grafikkort(PCI-E 2.0) jag hade i min gamla dator.

Sätter sedan igång datorn och den går igång, men skärmen fungerar inte?

Prövade ändra runt lite men ingenting hjälpte.

Så jag tänkte kolla om det var något fel på chassit, byter allt i min ena dator och stoppar i chassit, ingenting händer faktiskt när jag försöker sätta igång det nu.. tar nya delarna ifrån ena datorn och stoppar i andra och fläktarna börjar snurra men stängs av efter 2-3sekunder..

http://data.fuskbugg.se/skalma n02/ae9b35af_IMG_0495.JPG nya delarna ser ut sådär i datorn

http://data.fuskbugg.se/skalma n02/d4aac0db_IMG_0494.JPG gamla delarna

Någon som skulle kunna hjälpa mig med vad jag kan göra? Någonting jag missat?
Föregående tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..