Hur länge har du haft din dator?
Hejsan!
För några veckor sedan postade jag en tråd om att min skärm flickrade. Grafikkortet var sönder, eller rättare sagt överhettat.
Jag testade då att rengöra datorn, vilket funkade. Skärmen slutade flickra, och jag det blev inte grafikbuggar överallt i spel osv osv.
Men nu har jag fått problem igen. Grafikkortet blir skållhett, cirka 5 minuter efter att jag spelat diverse spel. Klart det är fläkten som spökar.. eller?
Fläkten går fint, absolut inget fel på den. Iaf inte vad jag kan se, ändå blir grafikkortet varmt som fan. Lägger man fingret på det, så bränner man sig.
Någon som har varit med om samma sak, eller har några tips på hur man kan kolla upp problemet osv?
Är väldigt okunnig när det kommer till hårdvaroshizz.
Diskutera: Hur länge har du haft din dator och hur länge brukar dom hålla?
Själv har min datorn 5 år på nacken, så det kanske inte är så konstigt att den börjar bli slö ..
Tack på förhand!
Mitt grafikkort ligger på 126 grader när jag lirar spel på 640 och 110 grader i idle :-D
Love it!!
#3 Jo, det väntar jag med på. Men inte så lätt när man har 36kr på kontot ;)
Skrivet med min iPhone
Du kanske borde skicka in den på "felsökning" så du får reda på hur din dator är i skick! Kostar runt 300:- lätt värt.
Processor AMD Athlon 64 X2 Sensor DTS
Core 1: 47 c
Core 2: 47 c
NVIDIA GEFORCE 7900 GTX Nvidia Driver + Thermal Diode
Temperature: 56 c
Temperature Diode: 60.9 c
Temperature GPU: 56 c
Är ingen höjdar dator, men 100fps i cs (förutom i smoke + om det är många inne på servern).
OnT:
Väntar på dina tempz #0 och vad du har för grafikkort.
EDIT:
#9 ser inte så farligt ut, men något måste det vara eftersom grafikkortet blir så varmt. Kollat så att alla fläktar fungerar? (Nätagg, cpu etc)
Testat att köra utan chassit? (ta bort ena sidan)
Men, jag vet ärligt talat inte hur jag ska ta reda på felet?