Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Krashad hårddisk

Postat av the_raz den 27 Juli 2011, 02:40
4 kommentarer · 33 träffar
Hej, det är så att min hårddisk krashade av någon anledning för ca 1-2 år sedan. Problemet var så att varje gång jag försökte att starta min dator så fick jag ett meddelande där det stod något i stil med "4th master hard disk: S.M.A.R.T. status BAD, backup and replace".
Hårddisken är alltså helt död, men jag lyckades för ca 1 år sedan att komma in i hårddisken genom ett program liknande GetDataBack, vid den tidpunkten använde jag Windows XP. Nu vill jag komma åt hårddisken igen, får samma felmeddelande när jag ska starta datorn, men jag kan ändå starta upp datorn utan problem.
Nu använder jag Windows 7 och första gången jag försökte att starta med hårddisken inkopplad så hittade datorn den inte, så jag startade om datorn och nu startade windows någon sorts diskfelsökning, när den var klar så startade windows upp normalt. Gick jag in på "Den här datorn" så såg jag den tredje hårddisken (Hade interna och en extern sedan innan), men när jag försökte att högerklicka på den så slutade "Den här datorn" att svara, försökte även att få tillgång till hårddisken via GetDataBack men när programmet började att söka efter hårddiskar så hängde det sig av någon anledning (Det hängde sig inte innan datorn hittade den trasiga hårddisken). Nu kan jag inte få datorn att hitta hårddisken alls, behöver hjälp! Ledsen för wall of text.

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..