Tjo!
Har under perioder haft stora problem med min dator och den har varit inne på lagning två gånger. Anledningen(båda gångerna) var att skärmen förlorar kontakten med datorn mitt i kraftfullare spel. Datorn är fortfarande på men skärmen kan inte få kontakt med datorn. Problemet var samtliga gånger krafikkortet och detta byttes utan problem gratis då jag hade garanti från Elgiganten.
Exakt samma symptom har återigen börjat visa sig hos min dator och jag är 100 % säker på att det är samma fel. Jag är dock osäker på om garantin kommer att gälla om de ser att jag överklockat mitt grafikkort (Vilket såklart inte är anledningen till att kortet är trasigt men Elgiganten kommer att skylla på det för att slippa åtgärda problemet).
Nu till frågan: I och med att jag överklockat med hjälp av MSI-afterburner dvs. program, går det då att på något sätt att se att jag överklockat datorn när jag skickar in den på service trots att jag återställer grafikkortet till dess normala inställningar? Jag har trots allt inte öppnat upp datorn och överklockat på det sättet.
Om det går att se att jag har överklockat, finns det några andra sätt att dölja det på? :)
Tacksam för svar och diskussion.
Tro mig, har testat själv.
/Fraggi