Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internet problem.....!

Postat av Mrfeelgood6 den 8 Juni 2011, 01:52
0 kommentarer · 150 träffar
Jadu.. Vet inte ens var jag ska börja...

Iallafall, dom senaste dagarna har mitt internet krånglat rejält. Detta fenomen började i fredags om jag minns rätt (3e).

Mitt modem tappar konstant anslutningen med min router och kopplar jag in datorn direkt i port 1 på modemet så händer samma sak där "No connection". Detta händer kanske 5-6 ggr under 10 minuters tid och det börjar bli väldigt frustrerande.

Det hela började med att jag hade otroligt segt internet, låg på runt 1,5mbit när jag betalar för 8.. Ringde telia om detta och dom sa ingen vettig information alls, bara det gamla vanliga om att man ska starta om allt osv osv. Detta hjälpte i kanske 2 minuter då jag kom upp till 10mbit för att sedan sjunka till 8 igen.

Någon dag senare började problemen med att jag hela tiden tappar anslutningen.

Jag har försökt med:
cmd>ipconfig /dnsflush /renew /release osv
Startat om router, modem, kopplat på alla möjliga tänkbara sätt.
Pillat runt med inställningar i datorn.
Prövat med trådlöst på en annan dator, samma sak där.
Prövat med trådlöst i telefonen, samma sak där.
Gjort återställning på både modem/router
Kollat vilka lampor som lyser konstant; DSL, port 1, power osv.

Jag ringde telia igen dagen efter, dom säger att dom inte ser några som helst fel.. Dom erbjöd sig att skicka ut en tekniker som kunde kolla ledningarna med detta skulle ju givetvis JAG betala för.

Jag kan inte tänka mig att det är något fel på ledningarna heller då det fungerat så pass bra innan med konstant 8mbits anslutning som jag betalar för.

Jag brukar se mig själv som kunnig inom sånthära, men just nu har jag ingen jävla aning om vad jag ska ta mig till..

Router: ZyXEL P-320W
Modem: ZyXEL Prestige 660H Triple Play

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..