Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mysko dator

Postat av fetow den 28 Maj 2011, 15:50
4 kommentarer · 267 träffar
Sho

Nu är det såhär att jag äger en Acer Aspire 7535G som beter sig jävligt underligt. Datorn i sig har varit bra fram tills för några månader sedan, när jag installerade Starcraft 2 på den.

Efter ett tags SC2 lirande så börjar jag stöta på otroliga fps-drops, där fpsen går ner till 1-2. Datorn blev även sjukt varm. Var nog "överhettningsproblemet" som många stötte på, så jag skrev in kommandon som begränsade antalet frames samt aktiverade vsync bla bla bla. Dock så fixade inte problemet sig, och jag lade ner att spela SC2 då jag var rädd att datorjäveln skulle brinna upp.

Nu till det sjuka; även fast jag lagt ner SC2 lirandet så verkar det som om datorn är permanent fuckad eller nåt. Även när jag lirar spel som inte kräver någon prestanda alls, typ Warcraft 3 och CS, så kommer det laggintervaller liknande dom i SC2, det vill säga att fpsen sjunker till riktigt låga nivåer.

Det är bara när jag lirar spel som det händer, när jag sitter på skrivbordet/lyssnar på musik osv så är det absolut inga problem och det flyter på som det ska. Lagget kommer i intervaller på cirka 3-5 minuter eller nåt och håller i sig olika länge, oftast mellan 1-2 minuter. Om jag inte har lirat på länge så brukar det ta längre tid innan den första intervallen kommer.

Vad tror ni problemet kan vara ärade fraggebajtare? Hårdvaruproblem som urballade kretsar eller nåt? Halp pliz
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..