1
datorn kraschat?
Postat av gurvar den 10 April 2011, 15:59
13 kommentarer · 186 träffar
Har alltså en 5-6 år gammal stationär dell xps 420. För lite mindre än en månad sedan började datorn av en mystisk anledning stänga av sig själv. Det har hållit sig från dess och blivit mer och mer konstant. Det som händer är alltså att datorn fortsätter brumma o lysa medan skärmen är i något typ av sleepmode. Vissa gånger lyser tangentbord och mus och vissa gånger inte.
Det jag testat är
- Rengöra grafikortets fläkt genom att blåsa m. kompressor eftersom den blåser till precis innan datorn stänger av sig
- Byta skärm, strömkabel, skärmkabel..
-Systemåterställt tillbaka en månad ( något jag inte är 100% på att det fungerat eftersom att mapar som skapades denna vecka fortfarande är kvar på skrivbord etc. )
Idag den 10 april har datorns skärm vägrat lysa i huvud taget, och då har jag låtit datorn vara i några timmar sen testat starta den.
Jag har ingen aning om vad fasen problemet kan ligga och är tacksam om någon har en blekaste om vad felet kan ligga i.
Det jag testat är
- Rengöra grafikortets fläkt genom att blåsa m. kompressor eftersom den blåser till precis innan datorn stänger av sig
- Byta skärm, strömkabel, skärmkabel..
-Systemåterställt tillbaka en månad ( något jag inte är 100% på att det fungerat eftersom att mapar som skapades denna vecka fortfarande är kvar på skrivbord etc. )
Idag den 10 april har datorns skärm vägrat lysa i huvud taget, och då har jag låtit datorn vara i några timmar sen testat starta den.
Jag har ingen aning om vad fasen problemet kan ligga och är tacksam om någon har en blekaste om vad felet kan ligga i.