Utlåst från fungerande dator :(
Tjena, i min tidigare tråd så frågade jag om hur man brände en skiva etc pga att jag blivit utlåst av Norton Go Back -.-'' jag lyckades däremot hitta återställnings skivorna till min fina Acer aspire 5100 för att endast bli hänvisad om att sätta in Windows Setup CD i slutet för att reparera...
Nu till problemet.. Jag har ingen winXP skiva! hur ska detta gå till? jag fick ett tips av en kompis att tanka hem winXP från PB och reparera med den men måste man inte införa sin licens under pågående installation?
Datorn är köpt på Elgiganten där de bad mig att komma tillbaka efter 2-4 veckor (för 4år sen) och hämta WinVista skivan, jag sket i det då jag aldrig varit så förtjust i Vista, Illa nog så sitter man nu här med en fullt fungerande bärbar men utan tillgång...
Är det någon som vet om XP skivor fortfarande säljs ute på marknaden? jag har hört massa negativt om att installera WinXP med samma licens på 2 datorer så som att Msoft stänger av hela licensen så att varken dator 1 eller 2 kommer få tillgång till en installation...
Tack på förhand :)