Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hålla i basket lektion

Postat av tears den 22 Mars 2011, 22:15
7 kommentarer · 5 211 träffar
Hellows, fick reda på att jag måste hålla i en lektion nästa vecka för att kunna få mitt efterlängtade mvg i idrott B, på schemat står det bastet och det är inte min starkaste gren så att säga.
Så jag har nästan ingen idé om vad jag ska göra förutom "fia med knuff basket" dvs man är 2-3 lag (beroende på hur många personer man är) och har 10 rockringar i mitten av spelplanen och två koner i varje lag, varje gång man sätter en boll så får man flytta EN kon framåt, och ifall man har två koner på en ruta med en motståndare som bara har en kon i den ringen så blir den knuffad och får alltså börja om, så det finns som en strategi bakom det hela, man kan antingen bara satsa på en kon och försöka få den så snabbt som möjligt i mål (dvs sätta 10skott och fått kon att gå 10 ringar, alternativt köra på två koner hela tiden eftersom man inte kan bli knockad när man har 2 koner i samma rockring. och köra lite mer "safe")

Vad tycker ni om den här som uppvärmning? Jag har antar att man inte riktigt kommer vara uppvärmd efter denna lek så behöver nu hjälp av någon basket intresserad om övningar / lekar jag kan hålla i.

Lektionen är 90 minuter (-10 för att plocka fram redskap och dylikt).

Så åter igen, någon som kanske går i basket som skulle kunna berätta hur ni håller igång under era träningar.

Mvh ~tears. (bjuder på stavfel osv)
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..