Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

BMX - Min framtid hänger på er!

Postat av Puscifer den 15 Mars 2011, 18:08
8 kommentarer · 148 träffar
Hej.

Jag har under större delen av mitt liv varit intresserad av cyklar. Jag har fram tills nu bara kört Downhill, eller att suttit ner i en verkstad där jag reparerar eller bygger om mina cyklar, men har under senare tid även utvecklat ett intresse även för BMX.

Jag tänkte därför införskaffa mig en BMX inför sommaren, och vill då ha er hjälp med att hitta en duglig cykel för en nyfiken nybörjare.

Det jag vill göra på BMXen är chillaxa på stan, och klättra runt lite på de bänkar, trappor och pensionärer som staden har att erbjuda. Borde jag då alltså prioritera en lätt cykel över en hållbar cykel?

Jag har drygt 2500-3000:- att lägga ut på cykeln till att börja med. Om intresset håller sig i kommer jag lägga ut mer pengar på cykeln.

En cykel jag fastnade för är denna:
http://www.chainreactioncycles .com/Models.aspx?ModelID=54779

Sjukt snygg (imo), men hur bra är den för mina ändamål, och hur lätt kan en BMX bli? De färdigbyggda i affären verkar väga runt 10-12kg. Går det att banta ner de mycket mer?

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar