Tjenare Fragbite! Nu är det så att jag ska köpa en longboard för helst 2k. Vill inte ha en sunkig bräda så att man tappar lusten direkt. Behöver inte va Svensk sida kan vara från USA. Har ni CS-fånar något tips?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#6 Det är helt klart värt att lägga lite mer direkt, särskilt om han ska lägga 2k, lägger han på 500-1k får han en riktigt bra bräda med bra hjul och truckar.
Köper han en halvdann för 2k så kommer han antagligen att köpa en ny efter några månader och då är han uppe i 5k helt plötsligt.
#11 Ja det har du rätt i, det är ju upp till var och en hur mycket man vill spendera. Jag kör på en Slipstream bräda för 2400:- och jag tycker den är helt okej för mig. Lite bredare deck men riktigt stabil nybörjar bräda.
Kan någon slänga ihop en bräda från kahalani åt mig?
Kommer användas till cruise och för att ta mig fram i byn. Vill ha nåt som går fort utan att jag behöver pusha som in åt helvete :)
Jag har köpt delar till longboard för 1500kr. Har inte köpt själv brädan än ens. Och vad jag vet ska du satsa mycket annars kommer du tröttna och bli less. Har åkt på en "billig" och en "dyrare" bräda och det är verkligen STOR skillnad!
Generellt sett för cruise så är 75mm hjul i runt 78-80A rekomenderade. Orangatang In Heat är bra hjul, dock dyra, BigZigs är också bra grejer.
Vad gäller truckar så är Paris och Randal II 180mm rekomenderat.
Bushings (gummigrejjerna i trucken som gör att den svänger) får man känna efter lite själv, orginalbushings är bra grejer på både Paris och Randal, vill du veta mer får du läsa vidare själv men detta känns överkurs.
Vad beträffar bräda finns det en väldans massa att välja på. Loaded har bra brädor men dyra, dessutom har halva sverige dom. Försök få en med lite flex i som ligger mellan 90-110 cm. Snåla inte in på brädan, kolla runt efter brädor som är rekomenderade på exempelvis www.longboard.nu och googla. Bli inte lurad av alla youtube rullar på loadeds brädor, det kallas marknadsföring och det har dom lyckats med men det finns billigare brädor av samma om inte bättre kvalitet.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Skrivet med min iPhone
www.longboardshop.de har bra priser
www.longboard.nu - många bra trådar för nybörjare och även köpråd samt köp/sälj
OnT: Men för att du förolämpade oss "Cs-fånar" så tänker jag inte hjälpa dig.
Imo, köp ingen svindyr bräda du får inte ut det du betalar för om du är nybörjare.
http://www.kahalani.se/product _info.php?cPath=31_223_199&pro ducts_id=1370
Där har du en fin, bra support också. Skicka ett mail och säg vad du ska använda den samt vikt osv så styr dom ett bra paket till dig =)
Köper han en halvdann för 2k så kommer han antagligen att köpa en ny efter några månader och då är han uppe i 5k helt plötsligt.
http://www.jsmlongboards.com/b utik/?id=794
Kommer användas till cruise och för att ta mig fram i byn. Vill ha nåt som går fort utan att jag behöver pusha som in åt helvete :)
go bräda. annars kan du hitta goa brädor på blocket
Vad gäller truckar så är Paris och Randal II 180mm rekomenderat.
Bushings (gummigrejjerna i trucken som gör att den svänger) får man känna efter lite själv, orginalbushings är bra grejer på både Paris och Randal, vill du veta mer får du läsa vidare själv men detta känns överkurs.
Vad beträffar bräda finns det en väldans massa att välja på. Loaded har bra brädor men dyra, dessutom har halva sverige dom. Försök få en med lite flex i som ligger mellan 90-110 cm. Snåla inte in på brädan, kolla runt efter brädor som är rekomenderade på exempelvis www.longboard.nu och googla. Bli inte lurad av alla youtube rullar på loadeds brädor, det kallas marknadsföring och det har dom lyckats med men det finns billigare brädor av samma om inte bättre kvalitet.
Lycka till.
Ska precis köpa en ny switch, är toknöjd med min gamla, men den börjar spricka och ha sig nu efter två säsonger