Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Champions League lottning!

Postat av Sven Wolter den 17 December 2010, 12:38
15 kommentarer · 253 träffar
Nu var åttondelarna i Champions League då lottade.

Det blev alltså:

Inter-Bayern :

Hmm, Finalen i repris, redan i åttondelen, intressant. Båda lagen går trögt i ligan, men har visat att de är fortsatt bra i tävlingsmatcher. Tippar att Bayern går vidare där.

Lyon-Real Madrid :

Källström får möta Real igen. Men denna gång ska väl Casillas, Ronaldo & co vara för starka? Tippar Real vidare.

Valencia-Schalke :

Svårtippad match. Valencia känns bättre än Schalke, som går knackigt i ligan. nyförvärven presterar inte som de var förväntade att göra. Har mycket press på sig. Valencia går vidare.

Köpenhamn-Chelsea

Ett Chelsea ur form, mot ett Köpenhamn i riktigt bra form. Riktigt svårtippad nu så här på förhand. Normalt sett så ska FCK vara en munsbit för Chelsea. Och jag tror nog att FCK kan ta detta. Köpenhamn sensationellt vidare.

Roma-Sjachtar

Detta är också en relativt svårtippad match. Roma som inte har nått upp till sin fulla potential i ligan, och Sjachtar som är ett väldigt svårspelat motstånd, särskilt på deras hemmaplan. Ett styrkebesked för Sjachtar är att de vann sin grupp, över Arsenal. Så jag tippar Sjachtar vidare.

Marseille-Man United

Inget snack egentligen. Visserligen så kan allt hända inom fotboll, men United blir en för svår nöt för Marseille att knäcka. United vidare.

Milan-Tottenham

En mycket intressant match. Tottenham som är i grym form, med Gareth Bale som härförare. Kan sluta hur som helst. Men jag tror på Milan. En Zlatan i underbar form, en Robinho som börjat näta, en Pato som kanske är tillbaka från skada. Milan blir för starka. Milan går vidare.

Arsenal-Barca

Oj oj. En riktig kraftmätning, för båda, redan i åttondelen. Arsenal som har press från deras fans att de måste börja prestera, och ett Barcelona som spelar himmelsk fotboll just nu. Ska Arsenal kunna stoppa dem? Jag tror det. Arsenal har växt till sig från förra gången, och nu har de inget 190 cm's hot som heter Zlatan emot sig. Arsenal tar sig vidare, men det blir inte lätt.

Alltså, enligt mina tips, går dessa vidare till kvartsfinal.:

Bayern München
Real Madrid
Valencia
Köpenhamn
Shak htar Donetsk
Manchester united
Milan
Arsenal

Så, vad tycker ni om denna lottning. Diskutera om lottningen, och om vilka som går vidare, och varför. :)
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..